Gå til innhold

Prøve ut Lindows

Anbefalte innlegg

Jeg leste på http://www.osnews.com/story.php?news_id=5758&page=3 at det er mulig å laste ned Lindows gratis for en kortere periode. Man velger å "kjøpe" Developer edition og bruker "IReadOSNews" som kode for coupon og kan deretter laste ned Lindows. Det er slett ikke sikkert at denne muligheten gjør dette forumets brukere helt i ekstase men det kan jo være interessant å se på Lindows likevel. Selv kan jeg tenke meg å prøve det ut for å se om det er så ille som alle hard core Linux bruker vil ha det til eller om Lindows er en misforstått hakkekylling som egentlig er god på bunnen. I alle tilfeller dra ikke opp flammekasterene bare fordi at jeg nevner det. Hvis bare ordet Lindows gjør deg rasende så pust med magen og les en anne tråd. (Alternativt boot opp Windows PCn din)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei.. Lindows er et skritt i feil retning. For det første kjører de vanlige bruker som root... Grunn god nok til å kaste CDen hvis man skulle komme over noe sånt piss

Dette er en populær myte, og må dø:

It's probably been a year or more since the issue of Lindows and the default root login was resolved. It gives you the option at install time to create users, same as any distro.

I'm not a user nor a fan of Lindows, but that myth is perpetuated a bit too much to let slide.

Hadde du forresten en «for det andre»?

Lenke til kommentar

Har så vidt prøvd Xandros (ikke helt Lindows, men litt i samme gate), og må si jeg ble litt imponert. Passer nok ikke for Linux-folk flest, men for alle de andre er det et veldig godt alternativ til Windows.

Vi må huske at de som er tiltenkt som kunder for Lindows / Xandros ikke gidder å konfigurere x antall filer, før de får til å bruke noe så simpelt som feks digitalkameraet...

Men for all del, Lindows kommer nok aldri i nærheten av min pc....

Lenke til kommentar
trenger vel ikke click'n'run når man har apt-get?

click'n'run er mer tiltenkt folk som ikke kan pc, og som ikke vil lære heller. Samme gjelder resten av lindows.click'n'run er meget billedlig.

ikke at jeg er noen fan av lindows, men husk hvem den er tiltenkt. folk som ikke kan, og som ikke vil kunne.

Endret av Nichotin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...