Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kor mange Hk er Subaru Impreza WRX STI levert med?

Anbefalte innlegg

Stemme det ikkje at det er sjelden meir enn rndt 350 hestar i japanske bilar og er ikkje det fordi der er ein eller anna enorm avgift som blir lakt på bilen når du overstiger rundt 350 hestar? Det er derfor Subaru Impreza WRX STI og Skyline ikkje blir levert med meir enn 350 hest???? Det er ein eg går i klassen med som er overbevist om at avgiften blir lakt på ved 250 hest og eg e ganske sikker på at han tar feil..... noken som kan hjelpa meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hørt at den avgiften begynner på 180hk, og trapper seg opp på 250, 350, 400 og 500 eller noe sånnt... og på de øverste "leddene" er den så sykt høy at produsentene velger å trimme ned motorene siner for at flere kunder skal ha muligheten til å kjøpe bildene. Men den nedtrimmingen er ofte meget lett å fjerne, så hvis du importerer en japansk sportsbil til norge og vil ha noen ekstra HK så skla det ikke så mye til før du får det du vil ha (motoren er laget for...)

Lenke til kommentar
jeg har hørt at den avgiften begynner på 180hk, og trapper seg opp på 250, 350, 400 og 500 eller noe sånnt... og på de øverste "leddene" er den så sykt høy at produsentene velger å trimme ned motorene siner for at flere kunder skal ha muligheten til å kjøpe bildene. Men den nedtrimmingen er ofte meget lett å fjerne, så hvis du importerer en japansk sportsbil til norge og vil ha noen ekstra HK så skla det ikke så mye til før du får det du vil ha (motoren er laget for...)

det kan du takke Nissan for .. (avgifta kom da Nissan introduserte Skyline R32 GTR)

PS:

Subaru Impreza WRX har 218 hester

Subaru Impreza WRX STI har 265 hester

Subaru Impreza WR1 (Petter Solberg Edition) har 320 hester

(PS: dette er de du som privat person kan kjøpe..)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...