Landlord Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Pokker ta..Suger IBM deskstar? Har en nykjøpt harddisk. Ibm deskstar 7500 rpm. 60 giga. Den hakker nuh? Hva skal jeg gjøre.. Må jeg partisjonere den eller? Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Du burde kanskje partisjonere den fordi det er mest praktisk, men jeg tror ikke det skal ha noe å si til ytelsen.. har en nøyaktig samme harddisk, har partisjonert 10% til OS og programmer.. resten til masse spill og diverse Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Ved å dele opp (partisjonere harddisken i flere deler) senkes overall ytelsen på disken. Selvsagt er det praktisk i enkelte tilfeller, men ikke dersom du ønsker mest mulig ytelse. Dersom disken hakker har ikke det noe å si om den er partisjonert i flere partisjoner eller ikke, da er det mer nærliggende å tro at det er noe galt med disken og at du burde få den byttet. Lenke til kommentar
classic Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Ytelsen går opp dersom du partisjonerer, iogmed at HD'en ikke trenger søke på så stort område når du søker... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Enig med siste taler. MS-opperativsystemene liker best et lite miljø å bevege seg på, og det er også bra å defragmentere (ikke med det som følger med Windows, jeg bruker Norton sin, den sier til og med Microsoft er bedre enn deres egen), da går søketiden på disken ned=raskere maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå