Arve28 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hva slags bakgrunnsmusikk bruker dere? Har noen reisebrev jeg trenger litt bakgrunnsmusikk på mens jeg snakker osv? Bør vel ha noe musikk uten vokalist? Er dette noe jeg kan få tak i på nettet eller kjøpe? Hva anbefaller dere? Hvis det er mye gatestøy der man har tatt opp og snakket inn. Hvordan får dere dette bra? Kom gjerne med tips når det gjelder lyd og hvordan sette dette sammen til en film. Dette er snakk om film som kun skal brukes til privat. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Laterna Magica - Cd med musikk (instrumental) fra film og tv-serier...... bare et forslag Mission Impossible-theme.... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ofte kan det være riktig å bruke musikk fra landet/stedet du har filmet fra. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 for å fjerne mye av den verste trafikkstøyen kan man bruke lydfilteret "high pass" eller "low cut" (fjerner bassen fra en viss frekvens) Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 lydfilteret "high pass" eller "low cut". Finnes dette i adobe premiere? Laterna Magica: Er det noe hjemmeside til denne eller finnes den i platebutikkene? Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 lydfilteret "high pass" eller "low cut". Finnes dette i adobe premiere? Laterna Magica: Er det noe hjemmeside til denne eller finnes den i platebutikkene? Jeg kjøpte den i butikken, feks her : http://www.freerecordshop.no/pages/product...ProductID=87914 innhold: http://www.daworks.no/ie/produkter/daworks.htm Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Et tips til de som skal lage bakgrunnsmusikk til videoer. Det finnes et gratis program Microsoft Music Producer, som kan lastes ned fra http://www.musicmachines.net/ Det lar deg definere hva slags musikkstil som skal brukes, og lengde i antall sekunder. Det produserer en midifil med resutatet. For å konvertere til annet format, så står det en beskrivelse på disse sidene. Jeg bruker Creative MediaSource for å konvertere fra midi til MP3 eller Wav. Det fulgte med min Muvo NX MP3-spiller. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ringenes Herre filmmusikken av Howard Shore Lenke til kommentar
midgard Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har film med barna mine lekende i snøen, noen som har forslag til bakgrunnsmusikk der? Lenke til kommentar
roko Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) På denne nettadressen finnes også mye gratis instrumental musikk. Her velges ulike stemninger etc: http://freeplaymusic.com/default.asp Endret 5. februar 2004 av roko Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Flashkit. Gratis musikk. Ellers er jo Thomas Newman, Howard Shore, Hans Zimmer, Danny Elfman osv. sikre kort. Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ellers er jo Thomas Newman, Howard Shore, Hans Zimmer, Danny Elfman osv. sikre kort. Spesielt hvis du vil ha søksmal fra USA hvis filmen din skal vises offentlig! Men komponistene som er nevnt er veldig gode valg for bakgrunnsmusikk/stemnings generellt. Stig, Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Men det er da bare å velge en fabelaktig klassisk komposisjon og spille den selv? Man har da vel ikke sittet og kastet vekk livet ved å sitte på rumpen og se på forkastelig TV har man vel? Beklager dårlig humor! Lenke til kommentar
atle87 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det finnes faktisk et veldig enkelt og flott program til Mac. Det heter Garage Band. Det kan minne om pinnacle og du lager musikk selv.... det er er utrolig mye forksjellige lydsekvener der og alle er gratis. I en reportasje om fotografyrket på skolen brukte vi dette programmet og det funket knall. Vi lagde en lun bassaktig rytme med trommer og vi hadde utrolig mye å velge mellom. Resultatet ble mye bedre enn om vi skulle "stjålet" en sang. Dere som er Mac-brukere bør skaffe dette programmet! Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Må også si meg enig med roko! Jeg har nå vært på nettsiden til www.freeplaymusic.com og lastet ned alt dem hadde (20GB!) Dette virker som et HELT ekstremt bra tilbud for oss amatørfilmskapere.... De hadde masse forskjellige stemninger og mixen var veldig bra... De fleste sangene fins også i versjoner på 10, 15, 20, 30 og 60 sekunder, i tillegg til originalen (oftest omkring 2 min) Anbefaler ALLE å sjekke ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå