Gå til innhold

Hva slags bakgrunnsmusikk?

Anbefalte innlegg

Hva slags bakgrunnsmusikk bruker dere? Har noen reisebrev jeg trenger litt bakgrunnsmusikk på mens jeg snakker osv?

Bør vel ha noe musikk uten vokalist?

Er dette noe jeg kan få tak i på nettet eller kjøpe? Hva anbefaller dere?

Hvis det er mye gatestøy der man har tatt opp og snakket inn. Hvordan får dere dette bra?

Kom gjerne med tips når det gjelder lyd og hvordan sette dette sammen til en film.

Dette er snakk om film som kun skal brukes til privat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips til de som skal lage bakgrunnsmusikk til videoer. Det finnes et gratis program Microsoft Music Producer, som kan lastes ned fra

http://www.musicmachines.net/

Det lar deg definere hva slags musikkstil som skal brukes, og lengde i antall sekunder. Det produserer en midifil med resutatet. For å konvertere til annet format, så står det en beskrivelse på disse sidene.

Jeg bruker Creative MediaSource for å konvertere fra midi til MP3 eller Wav. Det fulgte med min Muvo NX MP3-spiller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det finnes faktisk et veldig enkelt og flott program til Mac. Det heter Garage Band. Det kan minne om pinnacle og du lager musikk selv.... det er er utrolig mye forksjellige lydsekvener der og alle er gratis. I en reportasje om fotografyrket på skolen brukte vi dette programmet og det funket knall. Vi lagde en lun bassaktig rytme med trommer og vi hadde utrolig mye å velge mellom. Resultatet ble mye bedre enn om vi skulle "stjålet" en sang. Dere som er Mac-brukere bør skaffe dette programmet! :):thumbs:

Lenke til kommentar

Må også si meg enig med roko!

Jeg har nå vært på nettsiden til www.freeplaymusic.com og lastet ned alt dem hadde (20GB!) Dette virker som et HELT ekstremt bra tilbud for oss amatørfilmskapere.... De hadde masse forskjellige stemninger og mixen var veldig bra... De fleste sangene fins også i versjoner på 10, 15, 20, 30 og 60 sekunder, i tillegg til originalen (oftest omkring 2 min)

Anbefaler ALLE å sjekke ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...