Gå til innhold

Hydroselts L20 var ikke helt tett! Lekasje i pc`n!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pumpa som ikke var stramet hardt nokk var lekk..

Rann vann ned i pc`n, over kanten på den ene rambrikken min og inn i cd brenner`n... :angry: Brenneren hadde et hallt melkeglass med vann inni seg og fikk kortslutning. Skal ta den med tilbake til elkjøp å klage, grunn: Den sluttet bare å virke! :dontgetit: De tar ikke inn en cd brenner til 400kr til reperasjon som for koster mer en det i timesbetaling.

Men hvordan er det med rambrikken?

Jo, pc`n rebooter etter noen minutter da den står i :(

Kan de se evt vannskader på en rambrikke?

Hjelp meg!

Hvis du har kjøpt et produkt (i Norge eller fra en butikk som åpenbart driver salg rettet mot Norge) som er defekt og som følge av den defekten påfører skade på andre ting, f.eks hovedkort/ram/brenner i ditt tilfelle, så er de (produsenten av produktet) etter kjøpsloven pliktige til å erstatte ditt tap.

F.eks hvis du kjøper deg en vaskemaskin som lager hull i klærne så skal de erstatte klærne dine.

Lenke til kommentar

han sier jo Pumpa som ikke var stramet hardt nokk var lekk..

 

Er det noe som han selv skulle strammet til, eller er det ferdig fra fabrikk?

 

Hvis det er noe han selv har skrudd på så er det jo ikke produsenten sin feil. Men dersom det er noe han ikke har hverken rørt eller skal røre, så er det jo klart at produsenten har del i ansvaret.

 

Men hva sier produsentene av vannkjølingskomponenter? "brukes på eget ansvar" eller noe sånn?

 

DrE

Lenke til kommentar

Har selv vært borti det problemet der.

Startet pumpa, og det begynte å lekke fra den. Vannkant opp til hk'et :realmad:

Jeg fraråder alle som leser dette å kjøpe denne pumpa.. dårlig kvalitet.

 

Jeg fikk den anyways tett med litt gjengetape.

Men den bråker inni hampen mye i forhold til min gamle Eheim 1048.

Lenke til kommentar
han sier jo Pumpa som ikke var stramet hardt nokk var lekk..

 

Er det noe som han selv skulle strammet til, eller er det ferdig fra fabrikk?

 

Hvis det er noe han selv har skrudd på så er det jo ikke produsenten sin feil. Men dersom det er noe han ikke har hverken rørt eller skal røre, så er det jo klart at produsenten har del i ansvaret.

 

Men hva sier produsentene av vannkjølingskomponenter? "brukes på eget ansvar" eller noe sånn?

 

DrE

Tviler egentlig på at de kan fraskrive seg ansvaret hvis produktet er tiltenkt bruk i datamaskiner,.,. Hvis det er meningen at brukeren selv skal stramme noe må dette opplyses om i bruksanvisningen,. hvis det står der og brukeren ikke har lest den er det vel hans problem

Lenke til kommentar
Hvis det var en pumpe beregnet på akvariebruk eller en dam har han egentlig ikke så mye han skulle ha sagt.....det er nesten som å fylle diesel på en bensinbil for å så klage over at bilen går så utrolig dårlig... :w00t:

Den hydor pumpa er den samme som selges med waterchill og på microplex sine hjemmesider står det faktisk at den egner seg som reservepumpe til waterchill vis den orginale wc pumpa ryker.

Hos netconnection står det at den blir brukt i 3 forsjellige vannkjølingsett, blandt annet WC så du kan ikke si at den ikke er bergnet for vannkjøling eller at han ikke kan klage fordi pumpa var ment for et annet bruksområde, iallefall ikke til butikkene hvor pumpa ligger under vannkjølings seksjonen.

Du går rett og slett ikke på netconnection/microplex for å kjøpe akvariepumpe, du går dit for å kjøpe pumpe til vannkjølingen din, og da forventer du at pumpa skal fungere.

 

-

Det fulgte ikke med bruksanvisning til pumpen, iallefall ikke fra netconnection hvor jeg kjøpte min. Tror det rett og slett man får det man betaler for, hvis min ryker blir det eheim pumpe neste ellerno. Man burde nesten hørt mer om fenomenet hvis det gikk igjen på waterchill settene, sikkert mange solgte enheter der, kansje det bare er et par litt dårlige parti som har kommet ut på markedet?

Lenke til kommentar
Hvis det var en pumpe beregnet på akvariebruk eller en dam har han egentlig ikke så mye han skulle ha sagt.....det er nesten som å fylle diesel på en bensinbil for å så klage over at bilen går så utrolig dårlig...  :w00t:

 

Du går rett og slett ikke på netconnection/microplex for å kjøpe akvariepumpe, du går dit for å kjøpe pumpe til vannkjølingen din, og da forventer du at pumpa skal fungere.

Du har delvis rett der...men Eheim pumpen jeg fikk fra microplex kom i en slik fin innpakning med et bilde av en dam og så videre....bruksanvisningene viste hvordan moneter den i et akvarie ikke en pc.... :laugh:

 

Dvs....disse pumpene er ikke beregnet på PC bruk....de kan brukes SOM....to forskjellige ting...Niplene til slangene er costummade av et annnent frima slik at man kan bruke forskjellige dimmensjoner (vet det er teit argument :cool: men bare måtte ha det med!) slanger osv....det at en del passer betyr som sagt ikke at den er beregnet for akkurat det bruktsomorådet....fks det varme vannet en prosessor lager korter ned på levetiden da damvann hardly ever holds så mye som ruyndt 20 grader llr no... :green:

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke skjønt det Dr. Erling egentlig mente :ermm:

 

Men tilbake til pumpen. Siden Waterchill ble lansert har jeg hørte mye dritt om hydor pumpene. De stopper, de bråker, de lekker... Mye av dette er vel logisk nok med tanke på at mange har disse pumpene. Men uansett er det for drøyt. Det blir ikke hydor pumpe på meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Jeg har ennå ikke skjønt det Dr. Erling egentlig mente :ermm:

 

Men tilbake til pumpen. Siden Waterchill ble lansert har jeg hørte mye dritt om hydor pumpene. De stopper, de bråker, de lekker... Mye av dette er vel logisk nok med tanke på at mange har disse pumpene. Men uansett er det for drøyt. Det blir ikke hydor pumpe på meg i alle fall.

Dr. Erling mener rett og slett at det er ufint å belaste butikken for en feil ved et produkt, som man vet at man egentlig har påført seg selv ved å være uforsiktig/dum.

 

Dette er jeg helt enig i, for resultatet blir til syvende og sist at butikken må sette opp prisene sine for å tjene penger, som igjen fører til at det er vi andre som betaler for hans frekkhet.

 

Så gi han heller pepper enn ros for sin frekke oppførsel, så kanskje han lærer å ta ansvar for sine handlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...