theyoytoy Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Holder på med pc'en til en kompis, første problemet vi hadde med den var at den bare restartet når vi prøvde å se på en divx/xvid film. Det var skjermkort integret i hovedkort, stilte på alt vi kunne finne, ville ikke virke. Så satt jeg inn et gammel geforce 2 kort, alt virket fint!!?? Kompisen min fikk byttet hovedkortet i et nytt, denne gangen uten skjermkort integret. I tillegg kjøpte han seg et radeon 9600 kort. Setter det sammen på nytt, alt virker fint til jeg skal reboten den, da begynner problemene. Første finner den bare en av ram brikkene, har 2x 512mb. Booter singel channel og kun 512mb ram. Windows XP starter opp, men alt "hakker". Prøver å boote på nytt, da finner den begge ram brikkene i dual channel. Booter fint. Windows "hakker" fortsatt. Booter på nytt, da finner den ingen av ram brikkene!!! Er det det nye hovedkortet som ikke virker eller ram brikkene? Hva tror dere??? Lenke til kommentar
capy Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 høres ut som at dere burde skaffet dere en antistatisk lenke.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 theyoytoy: Prøv å test ramen med mem86 http://www.memtest86.com Husk også å oppdatere alle driverne Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 høres ut som at dere burde skaffet dere en antistatisk lenke.. Den er bygget på et parkett gulv på et tre bor. Har bygget 2 andre pc'er der, tror ikke statisk elektrisitet har noe med saken å gjøre. Skal jeg teste rammen på msi kortet eller et annet kort? Har et Epox hovedkort jeg lurte på om jeg skulle sette inn. Se om alt virker med det Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 du kan fortsatt ha tatt livet av ram'en med statisk elektrisitet..... husket du å holde på kabinett-døra en stund før du begynte å knote oppi hardwaren?? Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Har nå prøvd rammen og alt annet på Epox hovedkortet mitt. Der virker det som det skal. Er det da msi hovedkort er er ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå