lperik Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Heisann. Endelig fått meg ny ram (2x256mb OCZ PC4000 Gold 2.5-4-4-7 ) så måtte nesten prøve å klokke litt. Klokker med uGuru i windows og kom greit opp til 250fsb. Da jeg prøvde å sette fsb på 255 restartet maskinen seg og jeg prøvde å sette opp volt både på cpu og ram. Hjalp ikke, ville ikke inn i windows. Så prøvde jeg å slakke ned på ram timingsene til 3-4-4-8 men fikk forsatt bluescreen på vei inn i windows. Ser ut til at det stopper på 250fsb, men det er ikke pga verken ram eller cpu. Hovedkortet mitt (Abit AI7) skal tåle fsb opp i 280-290 så skjønner ikke helt hva det kan være. Kan nevne at ved 250fsb har cpu temp på 43C, NB 35C og PSU 44C. Noen som har en anelse om hva det kan skyldes? Har et annet problem når det gjelder klokkinga mi og, kan leses her. Fint om jeg kunne fått litt hjelp til det spørsmålet og. Takknemmelig for alle svar Endret 23. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Merkverdige greier.. Du kan prøve å kjøre med 5:4, de tkan være hk som ikke takler så høye ram hastigheter.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Merkverdige greier.. Du kan prøve å kjøre med 5:4, de tkan være hk som ikke takler så høye ram hastigheter.. Tror ikke at det er hk som ikke takler så høy fsb. De testa det jo på ocshoot.no da kom de til 280fsb 1:1 Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Tror ikke at det er hk som ikke takler så høy fsb. De testa det jo på ocshoot.no da kom de til 280fsb 1:1 Ja, var det jeg leste og. Så synes det er litt rart! Leste i en annen review at de ikke kom over 235fsb pga at NBkjøleren ikke satt godt. Etter de tok på ny kjølepasta og festet den klarte de 275fsb. Om det hadde vært tilfelle med meg hadde jeg vel fått høyere NB temperaturer enn jeg får? EDIT: Fant reviewen. Sakset fra [H]ard|OCP: The one issue that was run in to with overclocking was the Northbridge chipset cooling. We were not able to increase the FSB beyond 235MHz. The board would not stabilize with stock cooling, so we employed a bit of help as shown in the picture below and this did solve our OC issues. However, it was later found that the Northbridge HSF itself was not making good contact. After reapplying thermal paste and reseating the ABIT HSF on the Northbridge, the board was fully stable at a 275 MHz FSB. In fact the stock cooling solution did not seem to hinder us at all compared to our hearty Northbridge cooling. Endret 22. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Merkverdige greier.. Du kan prøve å kjøre med 5:4, de tkan være hk som ikke takler så høye ram hastigheter.. Prøvde 5:4 med 255fsb og kom fremdeles ikke inn i win, så da har man luket ut rammen som en mulighet. da står cpu og hovedkort igjen.. kan ikke fatte at det er cpu, for den har fått alt fra 1.525 til 1.7v uten hell. og tempen overstiger ikke 50C. Lenke til kommentar
dp Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Merkverdige greier.. Du kan prøve å kjøre med 5:4, de tkan være hk som ikke takler så høye ram hastigheter.. Prøvde 5:4 med 255fsb og kom fremdeles ikke inn i win, så da har man luket ut rammen som en mulighet. da står cpu og hovedkort igjen.. kan ikke fatte at det er cpu, for den har fått alt fra 1.525 til 1.7v uten hell. og tempen overstiger ikke 50C. prøv med 3:2 for å være helt sikker på at det ikke er hket. mange hk som har problemer med 5:4 divider.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Merkverdige greier.. Du kan prøve å kjøre med 5:4, de tkan være hk som ikke takler så høye ram hastigheter.. Prøvde 5:4 med 255fsb og kom fremdeles ikke inn i win, så da har man luket ut rammen som en mulighet. da står cpu og hovedkort igjen.. kan ikke fatte at det er cpu, for den har fått alt fra 1.525 til 1.7v uten hell. og tempen overstiger ikke 50C. Det er litt merkelig hos meg også, klarer kjøre primestabilt på 260fsb med 1.65v og benche på 265fsb med samme volt.. Men klarer ikke å benche på 270fsb, har prøvd med opptil 1.75v.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) prøv med 3:2 for å være helt sikker på at det ikke er hket. mange hk som har problemer med 5:4 divider.. Prøvde med 255fsb og 3:2 nå, kom inn i win men da jeg prøvde å fyre opp cpu-z restarta maskina Mistenker at det er hovedkortet som har skyld i dette, hva kan være grunnen til at det ikke vil over 250fsb? er det noe poeng å ta av NBkjøleren og hive på litt AS5 når tempen ligger på rundt 34-36C konstant? Endret 23. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
Gef Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg vet at andre Abit kort har problemer med å komme over 250FSB, men dette skal ikke gjelde AI7. Det det kan være, er CPU'en din. Du har vel ikke sjanse til å prøve den noen annet sted? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Jeg er på 250FSB stabilt med P4 [email protected] og måtte sette 1.75vcore for og komme så langt. Har ikke prøvd høyere FSB siden jeg har relativt dårlig luftkjøling. Satte Dram ratio på 5:4. Dette på IC7-G. EDIT: Hva med PSU'n din? Min +12v rail ligger på 11.7v under Primetesten. Det er i det minste laget.... Endret 26. januar 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg er på 250FSB stabilt med P4 [email protected] og måtte sette 1.75vcore for og komme så langt. Har ikke prøvd høyere FSB siden jeg har relativt dårlig luftkjøling. Satte Dram ratio på 5:4. Dette på IC7-G. EDIT: Hva med PSU'n din? Min +12v rail ligger på 11.7v under Primetesten. Det er i det minste laget.... Skummelt høy volt det der. Ihvertfall med luftkjøling.......... Hadde en 2.4 som vill 3.5 på 1.6v. Ville ikke 3.6 uansett hvor mye jeg økte volten. Noen CPU'er sier bare stopp, selv om man ikke har volt høyt. Andre igjen kan man tyne mer å mer ut av jo mer volt man gir de. Veldig individuelt tror jeg....... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) har kommet opp til 260fsb nå ved å fjerne standardgoopen på NB kjøleren og sette på AS5. Må ha vært litt dårlig kontakt med vifta, men tror forsatt det ikke er helt bra. Ligger en filtmatte på undersiden rundt kjøleren, vil det være noe poeng å ta av den? Endret 26. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå