mohseni Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 HAHA, tro d eller ei, men jeg har oppfunnet en HELT NY sorterings metode ;D forklarer den senere når jeg får stemplet mitt navn på den =) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hehehe.... Er det en "optimal" sorterings-algoritme det da? Tror nok du må slite litt for å finne en mer optimal en, enn de folkene som sitter "dag og natt" og tenker/skriver kode :smile: Lenke til kommentar
mohseni Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Nei den er ikke opptimal , den slår f.eks ikke quick sort, men den er raskere enn en del andre. Men jeg er bare happy som har funnet opp noe som ingen har kommet opp med før =) for å si d slik, er ikke no mega programerer :smile: men I DID IT ;D Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Vel, eg trur ikkje du skal vera for sikker på at den er genial... Sikkert nokon som har gjort noko lignande før. Sånn e da alltid! Ikkje for å ta motet frå deg altså! Kan bli artig å sjå korleis denne ser ut... :wink: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Jepp, alle geniale ting jeg kommer på har noen annen alltid kommet på før meg... Code: procedure Bogo-sort(var list:array of integer;start,end:integer);var cnt,temp,random:integer; sorted:boolean;begin repeat sorted:=true; for cnt:=start to end do begin random:=rnd(end-start)+start; temp:=list[random]; list[random]:=list[cnt]; list[cnt]:=temp; end; for cnt:=start to end-1 do if list[cnt]>list[cnt+1] then sorted:=false; until sorted;end; Den blir sikkert fin Aner ikke om den funker, knota den sammen for moro skyld (tilsvarer omtrent å kaste en bunke kort opp i lufta og plukke dem sammen, for så å repetere hvis de ikke ligger i rekkefølge) _________________ ThaPiRAyA [ Denne Melding var redigert av: GalFisk på 2002-03-15 13:52 ] Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Om du legg til 1 ekstra verdi i arrayen, vil jo tida auka eksponentielt, om ikkje du er sinnsvakt heldig med dei tilfeldige verdiane. Uansett, denne vil verta veldig treig etter kvart, dess fleire verdiar det finns i arrayen. :wink: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jepp, måtte jo skrive den, inspirert av denne entryen i the Jargon file Mohseni: Er det mulig å få kikket på sorteringsalgoen din? Hadde vært gøy å se hvordan den funka.. (bare stemple ditt navn på den først, blir det Mohsenisort eller.no? :smile:) _________________ ThaPiRAyA [ Denne Melding var redigert av: GalFisk på 2002-03-20 10:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå