stenkarlsen Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg tenkte som sagt at jeg skulle sette Braided Sleeving på ledningene fra PSU. Men er dette sinnsykt pes eller? Har stresset på gamle psuer med å få ut ledningene fra 4-pinsene å sånt... er jo ikke akkuratt lett.. Noen som vet hvordan men gjør dette lettest mulig? Lurer også på hvor mye jeg trenger av hver tykkelse? Tenkte jeg skulle kjøpe de fra 3dfxcool og der er det jo 3/8",1/8" eller 1/2"... Mye trenger jeg av hver av de? Selger de disse andre plasser? SAK Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg slet litt med og få av kontaktene. Men såoppdaget jeg et lite triks som funket veldig bra. Ta en gammel teleskop antenne (sånn som enten er på en gammel radio og skjer den av den er jo delt opp i rør i forskjellige størrelser der er det noesom er passe stort til og klemme sammen mothakene Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Bare bruk en stoppenål eller et lite skrujern for å bøye inn mothakene. (2 stk på hver pinne) Når plastkontakten er fjernet kan det være en fordel og teipe over pinnene, slik at sleevingen ikke henger seg fast. Husk og bøy ut mothakene før montering, men det er vel ganske innlysende. Her er forøvrig en guide: http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu....html?mv_arg=43 Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ok... bra.. Det er jo mange på den hovedkort tilkoblinga.... noen i samme farge... er det det samme vilken av de som går hvor (av de i samme farge lissom...) Sånn at en spesiell svart må i DEN spesielle plassen, eller kan den stå på hvilken som helst av de, "svarte" plassene? Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 forresten noen som vet hvor mye jeg må ha av hver størrelse? Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 det er bare og måle ledningene og legg til 10-15% sånn for og være sikker. Har selv bestillt og fått forlite.. det er JÆVLIG kjipt Lenke til kommentar
Solve Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 de hadde jo sleeving kits på 3dfxcool. hadde tenkt å bestille i dag men fant dem ikke under cableorginaizer. noen som vet hvor de har blitt av? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Du kan bruke 3/8"(9,52 mm) til alle "molex-ledninger" Og 1/2" (12,7 mm) til ATX. 1/8" (3,17 mm), kan du bruke på vifteledninger. Forøvrig behøver du ikke ta av ATX-kontakten. Bare brett ledningene til den ene siden, og teip rundt. Husk at slik sleeving ekspanderer når man presser den i sammen. Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ok! nice... kom akkuratt på at jeg har jo sata på PSUen også... (er mist) den er vel ikke så lett å ta av?? går det å bare legge 1/2" over den uten å ta av kablene?? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Braided Sleeve Set for PSUer. Disse folka selger også braided sleeves i alle ønskede farger, størrelser og lendger hvis disse settene skulle vise seg å være for korte til PSUen din. Bare se litt rund omkring på sidene deres. Fargede og UV-reaktive Molex-plugger Molex Extraction Tool fra samme webshop som over. Molex Extraction Tools for alle ønskede typer plugger. OBS! Du trenger ikke dette for å ta av de små (floppy) pluggene samt AUX-pluggen på PSUen da disse lett kan fjernes med vanlig verktøy en allerede har. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 de hadde jo sleeving kits på 3dfxcool. hadde tenkt å bestille i dag men fant dem ikke under cableorginaizer. noen som vet hvor de har blitt av? skulle bestille de her om dagen og fant ikke di så jeg ringte dem og det var en feil på de kitta så de var returnertog de fikk di inn igjen i begynnelsen av februar Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 ja denne siden virket jo knall! noen som vet om det kommer mye toll og porto i tillegg når man bestiller herfra? SAK Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvis verdien kommer på 200kr eller mindre så slipper du tull, men det er også flere alternativer. Du kan f.eks. høre med webshopen om de kan sende pakken som gave. Da vil du slippe tull så fremst Tullvesenet ikke tar en stikkprøve. Det er skjeldent at de gjør det, og da kan du jo i tillegg be webshopen om å sende kvitteringa som brev separat fra pakken mot at du betaler den ekstra frakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå