Gå til innhold

Tenkte jeg skulle sette Braided Sleeving på PSUen

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte som sagt at jeg skulle sette Braided Sleeving på ledningene fra PSU. Men er dette sinnsykt pes eller? Har stresset på gamle psuer med å få ut ledningene fra 4-pinsene å sånt... er jo ikke akkuratt lett.. :roll: Noen som vet hvordan men gjør dette lettest mulig?

Lurer også på hvor mye jeg trenger av hver tykkelse? Tenkte jeg skulle kjøpe de fra 3dfxcool og der er det jo 3/8",1/8" eller 1/2"... Mye trenger jeg av hver av de?

Selger de disse andre plasser?

SAK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slet litt med og få av kontaktene. Men såoppdaget jeg et lite triks som funket veldig bra. Ta en gammel teleskop antenne (sånn som enten er på en gammel radio og skjer den av den er jo delt opp i rør i forskjellige størrelser der er det noesom er passe stort til og klemme sammen mothakene

Lenke til kommentar

ok... :) bra.. Det er jo mange på den hovedkort tilkoblinga.... noen i samme farge... er det det samme vilken av de som går hvor (av de i samme farge lissom...) Sånn at en spesiell svart må i DEN spesielle plassen, eller kan den stå på hvilken som helst av de, "svarte" plassene?

Lenke til kommentar

Du kan bruke 3/8"(9,52 mm) til alle "molex-ledninger" Og 1/2" (12,7 mm) til ATX.

1/8" (3,17 mm), kan du bruke på vifteledninger.

Forøvrig behøver du ikke ta av ATX-kontakten. Bare brett ledningene til den ene siden, og teip rundt.

Husk at slik sleeving ekspanderer når man presser den i sammen.

Lenke til kommentar

Braided Sleeve Set for PSUer. Disse folka selger også braided sleeves i alle ønskede farger, størrelser og lendger hvis disse settene skulle vise seg å være for korte til PSUen din. Bare se litt rund omkring på sidene deres.

Fargede og UV-reaktive Molex-plugger

Molex Extraction Tool fra samme webshop som over.

Molex Extraction Tools for alle ønskede typer plugger. OBS! Du trenger ikke dette for å ta av de små (floppy) pluggene samt AUX-pluggen på PSUen da disse lett kan fjernes med vanlig verktøy en allerede har.

Lenke til kommentar
de hadde jo sleeving kits på 3dfxcool. hadde tenkt å bestille i dag men fant dem ikke under cableorginaizer. noen som vet hvor de har blitt av?

skulle bestille de her om dagen og fant ikke di så jeg ringte dem og det var en feil på de kitta så de var returnertog de fikk di inn igjen i begynnelsen av februar

Lenke til kommentar

Hvis verdien kommer på 200kr eller mindre så slipper du tull, men det er også flere alternativer. Du kan f.eks. høre med webshopen om de kan sende pakken som gave. Da vil du slippe tull så fremst Tullvesenet ikke tar en stikkprøve. Det er skjeldent at de gjør det, og da kan du jo i tillegg be webshopen om å sende kvitteringa som brev separat fra pakken mot at du betaler den ekstra frakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...