Star Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Nettopp kjøpt med ny maskin.. 2500+ og coolermaster aerogate 2 Hvordan skal jeg legge sensor på cpu? Prøvd 2 ganger... ene gangen viste dn 90 c... andre ganger 50 Ingen stemmer for den ligger under 30.... (mist frostbite ) Skal jeg bare legge den under, hele sensoren? Trenger den dekke hele? Om ledningen kommer borti resten av prosessoren, gjør dette noe? star* ( hørtes litt lamt ut med sensor, men jeg gidder ikke skifte nå ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 HUSK: Temperatursensoren må ikke ligge i veien for varmeoverføringen. Altså ikke mellom CPU-kjernen og kjøleren. Ellers er trikset å plassere den så nært kjernen som mulig uten å komme til hinder noen plasser. Noen konkrete forslag: * På undersiden av kjøleribba, nært CPU men UTEN å komme til hinder på noen måte. * I mellom ribbene på kjøleribba, men legg noe over den (tape, lim etc.) for å hindre at sensoren blir avkjølt og dermed viser for lav temperatur. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Om du la den oppå kjernen av CPU og fikk 90grader så er ikke dette noe rart. I tilegg hadde du flaks. Den skal ligge så NÆRT intill sensoren som mulig uten å liggi oppå. Tror selve sensoren leder varmen ut til ribba DÅRLIG Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 på min thermaltake volcano 11 så fikk jeg med en bruksanvisning hvor det st at sensoren skulle legges under cpu, mellom de små pinnene på cpu, sensoren var tynn som en sytråd.... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 på min thermaltake volcano 11 så fikk jeg med en bruksanvisning hvor det st at sensoren skulle legges under cpu, mellom de små pinnene på cpu, sensoren var tynn som en sytråd.... Ja, på noen så skal den det! Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ja, sensoren leder ikke så godt ut fant jeg ut... mulighet for og legge den under cpu? ledningen har en lang sensor, så kommer en litt feit ledning... bare og prøve eller?? hva anbefaler dere... Sliter litt nå.. Har akkurat starta opp og på mitt nf7-s Seagaten blir ikke funnet av WinXP... Boote fra diskett e.l?? Hjelp.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hvis du har plass til sensoren under CPU og ledningene passer mellom bena: Gjør det. Tape den fast på undersiden av CPU'en og sett CPU'en ned i sokkelen. Det burde være alt. Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Seagate disken?? hjelp... Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Finner du den i bios? Og har du satt inn en NY harddisk i tillegg til en med windows installert på fra før? i såfall må du partisjonere den, da kan du søke på partition manager eller noe på download.com. Bare å sende meg en pm, hvis det er noe Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Last ned Sandra 2004 og kjør cpu testen. Den viser temeraturen og du kan sammenlignde den med CPU sensoren du instalerte og sammenligne disse to!!! Lenke til kommentar
Star Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Disken blir funnet av SATA kontrolleren, men ikke av installasjonen til windows xp.. hva gjør jeg? vil kjøre denne alene som master... ingen andre idedisker.... Hvor skal jeg legge sensoren da? prøve under cpu? Vet hvordan jeg sammenligner ja.. bruker abiteq Lenke til kommentar
Pyro_smurf Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Disken blir funnet av SATA kontrolleren, men ikke av installasjonen til windows xp.. hva gjør jeg? vil kjøre denne alene som master... ingen andre idedisker.... Hvor skal jeg legge sensoren da? prøve under cpu? Vet hvordan jeg sammenligner ja.. bruker abiteq Du må trykke F& helt i starten av instalasjonen og legge inn S-ata driverene, tenker jeg. Har ikke S ata selv, men de første Sata diskene kom etter windows XP og da er det nok ikke drivere med. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Trykke "F6" med det samme installasjonsprogrammet starter, og bruk disketten merket S-ata drivers. Den fulgte med hovedkortet ditt. Du får beskjed om når du skal sette inn disketten, og når du har valgt rett driver skal du få fram disken og kunne installere på den. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Mener du å si at du har en temperatur under 30 grader på en AMD XP 2500+ med en luftkjøler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå