Gå til innhold

Hakking på Battlefield 1942

jke

Anbefalte innlegg

Jeg har amd 2400+

512 mb ram

ati radeon 9600 pro

På battlefield har jeg alle instillingene på fult tror jeg utenom oppløsningen som er på noe med 1024-768.Trenger jeg mer ram kanskje??for tror jeg skal ha god nok data

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Du burde ha nok ram. Men har merket det samme hos meg. jeg har p4 3,00, 9800xt å 1024 ram. hakker litt hos meg åså. Tror regelrett det er en feil i spillet. Du kan jo prøve å kjøpe mere ram, men det kommer troligt nok ikke til å bedre seg

Lenke til kommentar
evt. en rask HDD til å ha spill på en WD raptor 10000rpm 36.7gb er perfekt til spill og os :thumbs:  det meste går raskere med en rask HDD :cool:

Yes sir!! Jeg kan ikke poengtere dette nok.

Kjøp 2 Raptor 36.7MB 10.000 RPM

Kjør diskene i raid-0 (striping)

lag 2 partisjoner, en for windows og en for spillene dine.

Og du får en vannvittig ytelsesforbedring.

Husk også at det virtuelle minnet på systemet også blir raskere, siden virtuelt minne lesest fra hardisken. Dobbelt så rask hardisk = dobbelt så raskt VM.

Lenke til kommentar

Jeg er selv en ivrig BF-spiller, og hadde store problemer med hakking..

Oppgraderte prosessor, skjermkort og hovedkort (XP2800+, A7N8X Deluxe, PC 9800PRO) - noe som bidro litt, men opplevde fortsatt altfor mye hakking.

Leste mye i forskjellige BF-forum at folk hadde opplevd god ytelsesforbedring ved oppgradering fra 512 -> 1024 RAM, saa jeg oppgraderte selv.

Har bare en ting aa si; i BF er det som natt og dag! Det er nesten et mirakel - minneoppgraderingen hadde mye stoerre effekt enn skjermkort og CPU!

Mapload-tidene ble halvert, all venting og hakking forsvant. Kunne ogsaa kjoere hoeyere opplosning, 32bit farger og max texture quality.

EA/DICE hevder at 1.6 patchen skal loese hakke-problemet, men de har lovt saa mye som ikke har blitt holdt, i samtlige patcher, saa jeg ville ikke stole paa det! Saa billig som RAM er naa, er det absolutt verdt aa oppgradere - selv om du ikke merker mye forskjell i noen programmer/spill bortsett fra BF :)

En ting til; hva slags lydkort har du, og hva slags lydkvalitet kjoerer du paa? Et daarlig/on-board lydkort, men lydkvalitet (i spillet) satt til max, er en av hovedgrunnen til hakkingen. Proev aa skru ned kvaliteten og se om det hjelper! Dersom dette er problemet, kan du kjoepe et Audigy LS lydkort, som lar deg kjoere lydkvalitet paa max med hardware acceleration - og det koster bare droeye 600 kroner! :D

Lenke til kommentar

Må bare komme med en liten kommentar til alle ivrige BF, spillere.

Problemet til hakking i bf har som regel 2 hovedårsaker

1. Anbefaler minst 700MB+ RAM

2. Alle pacther og driveroppdateringer

Hvis du ikke har penger til mer ram, så kan du defragmentere hardisken som swapfila til windows ligger. Grunnen til det er at spillet bruker MYE swapping hvis du har lite RAM.

Kan forøverig si at jeg kjører BF med DesertCombat, Strålende på min gamle Pc!

TB 1,4@1,5

768Mb 133@150 Twinmos

Gf4400@4600+

Mvh

Cyrus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...