Gå til innhold

Skifte LEDs på tastatur

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tittet litt på tastaturet mitt, og har lyst til å bytte ut de nåværende grønne LEDene med noen blå. Det jeg da lurer på er om det vil overbelaste tastaturet/USB porten?

Det er jo et kjent faktum at blått lys er mye mer energirikt enn grønt. Jeg vet at en USB port kan gi 500mA, men jeg har ikke så lett for å finne noen dugelige sider hvor de selger 3mm blå LED.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, takk razer! Det er alltid kjekt med erfaringer.. Var det et lite kretskort? Mitt så veldig lite ut. Ikke det at jeg har så god erfaring med lodding da. Bare litt når det gjelder større ting.

Har ikke fått bestillt noe enda, men har laget en liste da. :roll:

Lenke til kommentar
Byttet ut mine tre (Caps, scroll & num) med de samme 3mm'ene som er litt ovenfor her. Er et Logitech internet tastatur (eller noe sånt). Lyser veeeeldig bra, når det er mørkt ellers i rommet vises det veldig godt i taket :D

Nice :D Noen spesiell metode du brukte for å åpne tastaturet? Vil ikke lage riper/hakk i det :no:

Kanskje en liten fremgangsmetode og?

ahpadt

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Det er ingen skruer der? Ikke under noen "gummiknotter" heller?

Edit: Bender sier "Bite my shiny metal ass!", ikke "Kiss...".

Skal sjekke det ut nå.. Har alle futurama episodene som er laget på pcen :roll:

Dæven! Lenge siden jeg har sett på tydeligvis. Stemte det du sa..

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Hey, takk razer! Det er alltid kjekt med erfaringer.. Var det et lite kretskort? Mitt så veldig lite ut. Ikke det at jeg har så god erfaring med lodding da. Bare litt når det gjelder større ting.

Har ikke fått bestillt noe enda, men har laget en liste da.  :roll:

Det var et ganske lite kretskort ja, bare bestilte noen 3mm led's fra elfa og satsa på de. Får lånt meg digitalkamera i morra (har lovd en fyr noen bilder ;) )

Endret av razer
Lenke til kommentar

Det er nice razer! Jeg vil gjerne se dem også.

Til deg ahpadt: jeg har sjekket det mange ganger. ;)

Kjenner du igjen: "One of theese days Alice, booooom, zooooooom, STRAIGHT to the moon!"? Det var helt sinnsykt rått når det kom noe liknende i sesong 4. Da lo jeg godt :yes:

Lenke til kommentar

Takk skal du ha. :) Jeg syns det ble fint. Kan vel tenke meg sånn ca hvordan det ser ut, i så fall blir det som forventet. Veldig fint tastatur du har, jeg har nesten likt. Så du hadde ikke noen problemer med at kretsbanene løsnet fra kretskortet pga for høy varme? Det er jeg litt redd for skjønner du. Tror jeg må kjøpe meg en loddebolt. Det eneste jeg har tilgang på er noe "kingsize" greier som jeg ikke vet effekten til. Hvor høy effekt var det på loddebolten du brukte?

Edit: Hvor mange ekstra dioder satte du inn, og koblet du det bare sammen med resten?

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

Det er ganske bra i virkeligheten ja :D

Når jeg loddet den siste LED'en(scroll lock) løsnet det noe fra kretskortet ja, derfor den ikke virker lenger(funket med en gang etter).

Skulle hatt litt mere loddekunnskaper før jeg begynte på denne :roll:

Holder med en 15-30watts loddebolt vil jeg tro...

Edit: Bytta ut de tre vanlige med blåe, og satt inn 10 andre blåe. Tok strøm rett fra tastaturkabelen(svart og rød ledning). Har en bryter under for å slå av

Endret av razer
Lenke til kommentar

Takk. Mine loddekunnskaper er heller ikke på topp, men det er ikke krise å lodde litt på et tastatur. Værre hvis et hk skulle gått føyken. ;) Jeg tror en loddebolt på 20W - 30W er perfekt for mitt bruksområde, så da kjøper jeg meg like gjerne det med en gang. :yes:

Jeg lurer på én ting til, men husker ikke helt hva det var. Det er noe med forskjell på loddebolter. Brb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...