Ulven Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Fikk modemet i posten i dag. Kopla alt opp slik som det sto i bruksanvisniga. Modemet lyser grønt og virker som det skal (tror jeg). Konfigurerte deretter nett.kortet og matet inn ip, dns, maske. Men mottar ingen pakker og kommer ikke på nett. Hva kan vere galt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Fikk modemet i posten i dag. Kopla alt opp slik som det sto i bruksanvisniga. Modemet lyser grønt og virker som det skal (tror jeg). Konfigurerte deretter nett.kortet og matet inn ip, dns, maske. Men mottar ingen pakker og kommer ikke på nett. Hva kan vere galt? Husket gateway IP? Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) ja. Gateway ip ip-adresse subnet dns Det skal vel ikke ta noe lang tid vel før jeg begynner å motta pakker? Endret 22. januar 2004 av Ulven Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 lyser det sdsl link på modemet, ellers er det ikke koblett opp i sentralen. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 dsl lampa lyser konstant som tyder "linjen er operativ". Men har adsl fra bluecom også, men det skal vel ikke ha noe å si. Bytter bare mellom modemene. Regner med at det ikke er noe problem. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Forslag som fører til oppklaring blir belønnet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 dsl lampa lyser konstant som tyder "linjen er operativ". Men har adsl fra bluecom også, men det skal vel ikke ha noe å si. Bytter bare mellom modemene. Regner med at det ikke er noe problem. PÅ samme linje eller har du egen linje til Catch? Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Har kun en analog linje inn til huset. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har kun en analog linje inn til huset. Vel, du har linje fra Bluecom sier du, man kan ikke ha to DSL-linjer på samme par så har du ikke egen linje til Catch så er du enkelt og greit ikke oppkoblet mot dem og modemet gir sync mor DSLAM-en som Bluecom bruker på linja di. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Takk Høres fornuftig ut. Vet noen om bluecom kan stenge linja raskt eller er dette noe som tar lang tid? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Takk Høres fornuftig ut. Vet noen om bluecom kan stenge linja raskt eller er dette noe som tar lang tid? De kan gjøre det kjapt, send mail (helst ring). Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 kjapt som i en time lr? Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Ulven. Et lite spm. Hvis bluecom er tilkoblet, hvor er da catch tilkoblet? Catch må vel vente på at bluecom har kobla ned før de kan koble opp, og det tar vel litt lenger tid en én time (som det virker som du håper/håpet på)??? Anbefaler deg å snakke litt mer med catch. Her er det noe som i mine øyne ikke stemmer... Ser ut om det kan komme til å ta deg litt lenger tid enn først planlagt å få skiftet DSL leverandør. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Ja dette virker litt merkeli, skal snakke med catch i mårra tidleg. Men har som sagt fått bekreftet fra catch sin side at linja er åpna so, eg aner rett og slett ikkje. Men er det noen som kan bekrefte at det ikke er mulig å ha to abb. på samme analoge linje samtidig? Endret 22. januar 2004 av Ulven Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Synes å ha lest en annen plass på forumet om antall ledere inn til huset osv. Men som sagt jeg har ikke peil, som om noen kan bekrefte/avkrefte dette hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Adsl bruker 1 kobberpar. Hvis du har flere så kan det kobles flere adsl linjer samtidig. Men du må jo ha modemet på rette paret da self. Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Prat med catch du. Jeg fikk installert linjen hos meg av catch og det ble sagt den var åpen. Det viste seg at det var en feilkonfigurasjon hos dem. Endret 22. januar 2004 av pantrax Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Har nå snakket med catch, de har forøvrig ypperlig support. De sa at det ikke var noen problemer at jeg er bluecom abb. i tillegg. Problemer var Telnor, som hadde laget trøbbel og hadde vært vanskelige og trege med kabler osv til sentralen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå