Gå til innhold

3DMark hakker når jeg overklokker


Anbefalte innlegg

Maskinen hakker under 3dmark2001 når jeg overklokker. Hva kan være grunnen?

Får fps dropp så det holder når det skjer så det er rimelig irriterende!

 

Specs:

Abit AI7

P4C 2.8 @ 3.5 (250fsb, 1.675v)

2x256mb OCZ PC4000 Gold (2.5-4-4-7 2.7v)

GFFX 5900XT

 

Fint med raske svar, tenkte å prøve å sette ny pers ikveld ;)

 

 

EDIT: Hakket på 233fsb istad etter jeg overklokket fra BIOS, men prøvde nå å overklokke via uGuru i win og sitter nå å kjører benchmark på 240fsb med null hakking. Sikkert en logikk i dette men den ser ikke jeg! :dontgetit:

 

EDIT2: Prøvd litt til og det begynte å hakke igjen på 255fsb. Nå har jeg satt tilbake til 200fsb og det hakker fremdeles.. tror jeg blir gal!!

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gjør det så veldig mye da? så lenge du får bra score så gjør det ikke noe etter min mening

Som sagt får jeg fps dropp når det hakker/lugger så scoren blir ødelagt av det. Er litt merkelig for noen ganger hakker det mens andre ganger hakker det ikke. Og det uten at jeg har rørt noen innstillinger eller klokket noe. jaja, humørsyk data eller noe. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hakker det i 03'?

Prøvd og re-installere 3DMark?

Hakker kun i 3DMark2001SE. Prøvd å reinstallere en gang, og da hakket det ikke de 4første testene jeg tok. Så plutselig begynte det igjen.

 

ronnyaa: det kan være et varmeproblem når jeg overklokker, men synes det er rart at det hakker når jeg setter tilbake til 200fsb og kjører skjermkortet på standard instillinger.

Lenke til kommentar
det er jo bare de første game testene som gir poeng sum, hvis du kunne haket av så hadde vel ikke hakket i det hele tatt?

Haker av hver gang jeg tester, men det er de første testene som hakker så det ødelegger poengsummen min. på den første testen feks går det i rundt 320-340fps så hakker det og den detter ned til 220.. så går den opp igjen. herper scoren :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...