terfo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Forsøkte du å bytte til et annet printkort også, eller var det bare inspeksjon? Terfo Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Mener på IBAS skal ha 3500 Kr for en raport på disken din. Det er bare for og sjekke hva som er galt. 7000 for svar på under 24 timer tror eg det var. Sendte inn en 20Gb disk, type fujitsu. 40 000 Kr takk. Anelse dyrt men det var verdt det. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Mener på IBAS skal ha 3500 Kr for en raport på disken din.Det er bare for og sjekke hva som er galt. 7000 for svar på under 24 timer tror eg det var. Sendte inn en 20Gb disk, type fujitsu. 40 000 Kr takk. Anelse dyrt men det var verdt det. Svidde printkortet på en disk jeg og en gang - selvfølgelig den hvor alle dokumenter og bilder lå på ..... IBAS skulle ha 9000kr for å fikse det(fikk "rabatt" siden det var til privatperson) Men så kom jeg over en bedrift Infolink Datatjenester AS. De fikser kun det elektriske på disken, men koster "bare" 3000+moms..... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Har nu fåt svar fra IBAZ og fra Maxtor! Her er et saks fra IBAZ sit computergenererte svar (ingen menesker involvert her): For at Ibas skal kunne bestemme omfanget av skaden, utføres først alltid en analyse som leveres til fast pris kr. 790,- for private. Analyserapporten leveres skriftlig og gir svar på hva som kan rekonstrueres, hvor lang tid det vil ta, og prisen på selve rekonstruksjonen som utføres etter egen avtale. For priser og tidsfrister for private vennligst kontakt Ibas. Umiddelbart ikke noet spesjelt dyrt det! Men.....! Her er saks fra svaret fra Maxtor (et rigtigt menesker har svart): Dear Sir or Madam, Maxtor does not sell circuit boards or any other parts. Please be aware that the warranty (if still valid) will be voided if you replace the circuit board. To replace the circuit board on all Quantum and SCSI Hard Drives (up to and including the Atlas 10K III): Example GTLA or P/N ZZ10ayyz-xx-x (or ZZ10ayyz Rev. xx-x). ZZ and z have to be the same as the original drive, otherwise it is not possible to replace the circuit board. The same format applies to models DiamondMax Plus D740X, DiamondMax D540X-4K, here the relevant number is called Maxtor GTLA. For the following Maxtor hard drive models: Fireball 3, DiamondMax 16, DiamondMax Plus 8, and DiamondMax Plus 9 there is also a GTLA Number on the model (next to barcode on the bottom of the drive). Format 1Y222J2223322. 1, 2 and 3 stand for numbers, Y and J for letters. The numbers 1 and 3 as well as the letter Y need to be identical to be able to replace the PCB on these drives. To replace the circuit board on all other Maxtor drives the drives need to have the same PCBA uplevel number (which describes the revision of the circuit board) and need to be from the same drive family (e.g. Diamond Max 60 or D540X-4D). They don't need to have the same capacity. You can find the model numbers of particular product families on our website. Under the following link http://www.maxtor.com/en/support/products/index.htm select your specific drive and it should show all model numbers of the same family. The following link should help you locate the correct numbers: https://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor....php?p_faqid=824 Tjaeeh! Det ser jo lovende ut. Jeg har 2 Maxtor 120GB/8MB med samme GTLA nummer - ofrer gerne den ene (eller begge). Nu venter jeg bare på det TORX-trekker sett jeg bestilte hos Clas Ohlson. Vender tilbake når operatjonen er vel overstått :-) Mvh Kimmer Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 høres lovende ut! jeg holder en knapp på at du vil få dette til! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis du skifter det, så lag worklog plis! Sikkert mange derute (ink. meg) som vil vite hvordan man gjør det!! Pliiis Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Forsøkte du å bytte til et annet printkort også, eller var det bare inspeksjon? Terfo Bare en inspeksjon, disken lever sine glade dager på søppeldynga nå.. etter å demontert alt som går ann å demontere Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis du skifter det, så lag worklog plis! Sikkert mange derute (ink. meg) som vil vite hvordan man gjør det!! Pliiis Hei, Ja, jeg skal prøve å lage en worklog - kunne ha brugt en selv :-) Mvh Kimmer Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 For 750,- er i allefall IBAS verdt et forsøk... Ikke så skremmende lenger :-) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 For 750,- er i allefall IBAS verdt et forsøk... Ikke så skremmende lenger :-) om du følgte med i tråden så vil du se at det var KUN analysen som kostet 790,- + på frakt og sikkert annet dilldall! Så en regnig på noen tusen som ligner på den forige jeg fikk fra min tannlege er vel nåkså sansynligt.... når det gjelder restore progs. så har jeg testet ut noen og kommet frem til at Restore2000 pro er blandt de beste. En av grunnene til dette var den fine katalog oversikten du lett får tilgang til her. Orginal navn på filer og kataloger blir også veldig bra tatt vare på i dette programet. Ellers så var de meget kjapt og lett og jobbe med. så var det nevnt også! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Joda, har jo fulgt med litt på tråden etter at jeg la inn det første forslaget til en løsning på problemet :-) I forhold til de priser som tidligere er nevnt, blant annet 3.500,- for en analyse synes jeg fremdeles at 790,- er mindre skremmende, men hva det kan komme til å koste for å få løst problemet er selvsagt en annen sak... Dreier det seg om nærmest uerstattelige data for den som eier dem kan vel selv 10 tusenvis av kroner virke rimelig, relativt sett... Ellers kjenner jeg ikke Restore2000, men om det programmet kan fikse kortsluttede printkort, som tråden dreier seg om, hadde det vært flott med en link?! Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tror ikke jeg skal kommenter din melding altfor mye 'trn100'.... Handler her om tap av data så jeg tok det med i farten! stort problem for deg? Har vært en del poster den senere tiden ang. folk som spør etter bra restoreprogramer så jeg tenkte jeg skulle nevne program(er) som jeg mener er positive. Ok, glemmte å legge med link. Men en "normal" data bruker skal vel kunne å greie å taste inn 'Restore2000' i en eller annen søkenotor å få frem web siden til dette programet. Om ikke så er det bare å spør vet du! Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 kimmer, hvordan går det? fått fikset harddisken? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Tror ikke jeg skal kommenter din melding altfor mye 'trn100'.... Nei, er enig i det :-) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Tror ikke jeg skal kommenter din melding altfor mye 'trn100'.... Nei, er enig i det :-) Jøss! flott da er vi enig i noe ihvetfall! Lenke til kommentar
terfo Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei Kimmer - har du fått til noe med disken din? Er spent på resultatet, da jeg har et tilsvarende prosjekt liggende på vent. terfo Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Hei Kimmer - har du fått til noe med disken din?Er spent på resultatet, da jeg har et tilsvarende prosjekt liggende på vent. terfo Hei terfo, Lenge siden nu - har hat jevligt travlt. Så langt er jeg kommet: Købte en akkurat lik Mastor 200GB disk og et Torx skruetrekker-sett fra Clas Ohlson. Byttet kretskortet og greite (uten problemer) å kopiere alle data ut fra disken - så langt så godt - det vigtigste for mig var at få ut alle video-opptakkene. Der var stor glede i det lille hus Den 'brente' disk var delt opp i 3 partisjoner med WinXp på den første. Den sat som bootdisk før den brente sig. Den ble sat inn igen som slave efter jeg byttet kretskort. Men jeg greite ikke å slette eller formatere disken - dvs jeg kunne godt slette og formatere partisjon 2 og 3 og alt virket OK - men efter en boot var alle dataerne der igen ?? Mystisk! Prøvte også at formatere/repartisjonere disken fra en Win98 bootdisk. Det gik ikke heller. Så er jeg ikke komt lengere! Lurer på om den gamle WinXP innstallation stadig har kontrol over disken, selv om den blev sat i som slave. Noen der vet? Eneste der står igen, er at prøve en 'Low Level' formatering med maxtor sit PowerMax tool. Skal prøve det når jeg får tid. Synd bare å hive disken. Jeg har flere Maxtor 120GB diske med samme GTLA-nummer jeg ku bytte kretskort med. PS. Satte kretskortet tilbake på den nyinnkøbte disk og den virker upåklageligt fremdeles. Mvh Kimmer Endret 25. august 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 DVD brenner er en fin ting Du får invistere i en sånn. Du kan prøve forskjellige recovery programmer på harddisken, hvis du lowlevel formaterer den flytter du hele datasporet og kan ikke få tilbake noe gammel data. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 DVD brenner er en fin ting Du får invistere i en sånn.Du kan prøve forskjellige recovery programmer på harddisken, hvis du lowlevel formaterer den flytter du hele datasporet og kan ikke få tilbake noe gammel data. Hei, Les innlegget mit skikkeligt! Se i min profil også! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå