Trinity Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Fikk satt opp Pc'en i går ,men støtte på et snodig problem . Jeg får ikke startet opp Aida 32 ,kommer til "scanning PCI busses" der låser maskinen seg. Har prøvd 3 forskjellige versjoner av Aida. Resten av maskinvaren er den samme som da jeg hadde MSI hovedkort ,da fungerte Aida bra. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 AIDA er visst ikke helt ok på det kortet, bruk heller sisoft sandra. Avinstaller AIDA ! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Tja den kjører på mitt max3 Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Hva menes med Pci bus ? Kan det være ting jeg har innstallert som kresjer med Aida? Får prøve å rive ut litt og litt og prøve meg fram . Hvordan har du Snekker'n innstallert harddisk\cdrommene dine ? Endret 22. januar 2004 av Trinity Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 SiSoft Sandra PCI scanning henger min 760MPX server, slike ting tror jeg er litt tilfeldig (ellers hadde softwareprodusentene ryddet opp i det). Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg har også opplevd det problemet, men jeg husker ikke hvilket kort det var. Muligens Shuttle FB65 (barebone-hovedkort). Lenke til kommentar
Raper Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Trinity En PCI bus er en bus fra Porsgrunn centrum Intercity. Jeg kunne ikke la være,kunne ikke,kunne ikke. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hei , fin den mangler bare rutetabellen Lenke til kommentar
Seph Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 er ikke helt oppdatert på dette lengre, men pci bussen er local bus'en (altså lokal bussen), som da alt utenom ram, cpu og agp (som da er system bussen) går gjennom for å komme frem til sistnevnte via en buss-bro (man kan finne en bra tegning av denne på howstuffworks.com såvidt jeg husker). pci bussen brukes der fordi den er såpass mye raskere enn de andre bussene (ISA bussen (Industry Standard Architecture) f.eks.) anyways, pci bus info'en du er ute etter er hastigheten til pci-slots'ene dine. denne er på 33MHz med en båndbredde på 32 bit (vanligvis). jess folkens, pci bussen forteller hvor rask pci-slots'ene (+ ISA og VL-bussen) kan "kommunisere" med systembussen. btw raper: Peripheral Component Interconnect = PCI Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Har du innstallert Intel Chipset (INF) driverne Version: 5.0.1.1015 er vel de nyeste på Abit siden. Edit:nyeste inf er: v5.02.10003 Endret 30. mai 2004 av ghbing Lenke til kommentar
Eventh Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg hadde akkurat samme problem, med mitt Max 3. Eneste PCI-port som er brukt, er til lydkortet. Everest gjør samme jobben.. utenom å fryse PCen. :-p Lenke til kommentar
Seph Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 mint bob: ja da ser ikke jeg vitsen med det hvis ikke pc'en fryser..... hva skal man gjøre på fritiden hvis man ikke stresser med hardware et par timer om dagen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå