Corleone Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Fikk en idè her om dagen. Har gått ei god stund og tenkt på hvordan man kan feste viftene på cpu-kjølern uten at det oppstår vibrasjonsstøy. Silikon ar jo ganske mykt selv når det er størkna. Fikk en tube silkon av fattern som brukes til pakning i motorer. Det tåler temperaturer helt opp til ca.600 grader, og bør holde i lange baner. Det er bare å sprøyte fire passe store "sokkeler" på vifta og sette den på festebraketten. En må sørge for å ha noe å legge i mellom vifta og festet, til det har størknet. Vips så har du en mye mer stillegående cpu-kjøler. Ble rådet til å bruke baderoms-silikon siden det inneholder lim, men vifta sitter god siden jeg pressa litt inn i hullene etter skruene. [ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-10-25 21:08 ] Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 knallide! Tror jeg skal bruke den hvis jeg skaffer den 80mm deltaen jeg sikler etter.. (Alpha PAL 8045 med delta er gromme greier!) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Gode greier! Setter pris på tilbakemelding fra de som måtte orke å prøve :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Gutter, husk nå på viftegitter! Bedre med et en ingen. Det kan bli morsomt hvis en kraftig vifte slår seg løs inni maskinen... Tror forresten jeg ville har brukt sikaflex, den holder garantert! Konsistensen kan sammenlignes med litt hard silikon, å limstyrken med PL400, minst! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå