???????? Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Vel det ser ut som php war starter snart her. Nei da, det er nettopp dette et diskusjonsforum er til for. Hvis man leser gjennom det som står får man sortere etter hvilket behov man har. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 dette var en eye opener for meg - skal ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt på å cracke sessions med brute force / trial and error. ser ut som egen håndtering av innloggede sessions er eneste løsning. å sjekke ip mot session ville også hjulpet. Lenke til kommentar
jic Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Hei jeg prøvde å lage en side med session men fikk ikke det til. <? include("config.php"); if(session_registered(username,password)) { print("Hemmelige innholdet!"); } else { print("<form method=\"POST\" action=login1.php> <table> <tr> <td>Username:</td> <td><input type=\"text\" name=\"username\" size=\"20\"></td> </tr> <tr> <td>Password:</td> <td><input type=\"password\" name=\"password\" size=\"20\"></td> </tr> <tr> <td colspan=\"2\"> <p align=\"center\"><input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"submit\"></td> </tr> </table> </form>"); } ?> Hvis noen kunne lage en enkelere det jeg lagde ville det ha vært supert. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 du må ha session_start() øverst Lenke til kommentar
jic Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 du må ha session_start() øverst Det hjalp ikke noe særlig det heller. if(session_registered(username,password)) Er denne koden riktig, fordi jeg tror det er feil her. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jic: hva sier manualen? Lenke til kommentar
jic Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) jic: hva sier manualen? Jeg leste litt men ble ikke noe smart av det. function.session-is-registered Er det det jeg skal se etter. Endret 27. januar 2004 av jic Lenke til kommentar
???????? Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvis du ikke kjører en gammel versjon av PHP anbefales det at du bruker $_SESSION og da kan du behandle variablene akuratt som f.eks. $_GET (arrays). Siden sessionen da er i en array kan du kan du bruke isset(). Men en ting burde du ha fått med deg... å bare sjekke om session er registrert er ca. like "lite lurt" som å lagre passordet til mysql i selve php filen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå