Gå til innhold

Hvilket oppsett er best?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg altså fått mesteparten av vannkjølingen:

AC Airplex evo 360 radiator

AC Aquatube vanntank

Eheim 1048 pumpe

DangerDen RBX cpublokk

Så jeg mangler vel altså kun slanger, batterivann og frostveske, og noen strips til slangene??

Har hørt at Tygon slanger er bra, og at de de selger på Netconnection.no er de beste? Hvordan er disse i forhold til frks Kyriama slanger? Vil helst kjøpe i butikk da jeg slipper porto..

Har dette kabinettet, vil dette oppsettet fungere bra?

Har hørt at rbx-blokken liker høyt vanntrykk, vil det være bedre å gå rett fra pumpen og inn i blokken?

Hjelp mottas med glede :p

Flott

EDIT: alt utstyret er med 3/8 nipler.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykket blir nok temmelig jevnt over hele kretsen. Det skal temmelig mye til for å presse vann sammen, slik at trykket må bli jevnt for alt jeg kan forstå. Correct me if I'm wrong!

Hvis dette stemmer er det bare å sette CPU-blokka etter radiatoren.

Edit: slanger jeg har hørt er bra er Kyriama og Tygon. Første valget, etter hva jeg har skjønt, er Tygon. Eller så er vel alt av silikonslanger velkommen til et kjølesystem i en PC (med rimelige størrelser seff).

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

Hadde Qtec før. Mekka hull til 12cm vifte under diskett stasjonen. Pga "rar" radiator måtte eg fjerne hele diskett/hdd ramma men i ditt tilfelle skal det vere unødvendig. Fjerna Den svarte plastikken bak sølv dekselet. Funka veldi bra selv med dårilg radiator. Har trolig bilder liggende en plass vis du vil se hvordan eg gjorde det

Fant bilde (pcen står på hodet..)

http://www.home.no/meanbean/Data/

Endret av meanbean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...