Fragletrollet Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Nå har jeg altså fått mesteparten av vannkjølingen: AC Airplex evo 360 radiator AC Aquatube vanntank Eheim 1048 pumpe DangerDen RBX cpublokk Så jeg mangler vel altså kun slanger, batterivann og frostveske, og noen strips til slangene?? Har hørt at Tygon slanger er bra, og at de de selger på Netconnection.no er de beste? Hvordan er disse i forhold til frks Kyriama slanger? Vil helst kjøpe i butikk da jeg slipper porto.. Har dette kabinettet, vil dette oppsettet fungere bra? Har hørt at rbx-blokken liker høyt vanntrykk, vil det være bedre å gå rett fra pumpen og inn i blokken? Hjelp mottas med glede Flott EDIT: alt utstyret er med 3/8 nipler. Endret 22. januar 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Burde funke det. Men du burde vell ha raddisen før blokken og etter pumpa . Endret 22. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Trykket blir nok temmelig jevnt over hele kretsen. Det skal temmelig mye til for å presse vann sammen, slik at trykket må bli jevnt for alt jeg kan forstå. Correct me if I'm wrong! Hvis dette stemmer er det bare å sette CPU-blokka etter radiatoren. Edit: slanger jeg har hørt er bra er Kyriama og Tygon. Første valget, etter hva jeg har skjønt, er Tygon. Eller så er vel alt av silikonslanger velkommen til et kjølesystem i en PC (med rimelige størrelser seff). Endret 22. januar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Men du burde vell ha raddisen før blokken og etter pumpa . Er jo det jeg har tegnet opp? Hvor mange m slange vil jeg trenge? Anbefalinger? Synspunkter på tygon osv? Endret 22. januar 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Meter slange ja... Det kommer ann kabinettet ditt. Men står ikke dette i vannkjølingsguiden? Uansett tror jeg det er ihvertfall 2 meter til miditower og 3 til maxitower. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Ok. Trenger jeg noen bøy-ledd osv? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Slanger kan du kjøpe på TESS Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Hadde Qtec før. Mekka hull til 12cm vifte under diskett stasjonen. Pga "rar" radiator måtte eg fjerne hele diskett/hdd ramma men i ditt tilfelle skal det vere unødvendig. Fjerna Den svarte plastikken bak sølv dekselet. Funka veldi bra selv med dårilg radiator. Har trolig bilder liggende en plass vis du vil se hvordan eg gjorde det Fant bilde (pcen står på hodet..) http://www.home.no/meanbean/Data/ Endret 22. januar 2004 av meanbean Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Takk. Har hørt at det er best å radiatoren så høyt som mulig, noen kan bekrefte dette? isåfall må den stå oppå maskinen, da radiatoren er ganske svær. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Eg har evo240 i bunnen av nyekabinettet mitt. Suger kald luft fra undersida av kabinettet. Funker bra. Det skal vere mulig med deg oxo. Vel å merke vis du ikke trenger alle PCI plassene. Du mister 3stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå