Runner Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Sitter og prøver å finne ut hva jeg skal velge med å bla i gamle poster her på forumet, men kommer ikke frem til noe skikkelig svar. Jeg skal sette sammen ett nytt system med en A64 prossessor, antakeligvis en 3000+. Funderer da for det første sterkt på hvilket type hovedkort jeg skal velge. Brikkesett: skal jeg velge nforce3 eller VIA K8T800? Ser at Asus har hatt problemer med sitt VIA kort, så de vurderer jeg ikke. De eneste jeg kjenner sånn noenlunde er Epox, MSI og Abit. Har lest testene her på hardware.no og ser at de hadde noe problemer med MSI kortet. Noen som har noen erfaringer å dele her. Er spesielt interessert i litt mere info rundt EPoX EP-8HDA3, da dette virker som et mulig valg. (Skal ikke overklokke systemet). Det jeg så lurer på er hvilken type ram jeg bør velge til det respektive hovedkort dere anbefaler. Har lest her på forumet at noen har hatt problemer med 512mb brikker, så er 2*256 bedre? Ettersom jeg ikke skal overklokke er det da noe poeng i å kjøpe Corsair istedet for Twinmos da prisen på disse er noe høyere. Bør det være WINBOND eller REG/ECC på minnet? Jeg er ute etter å ha et stabilt system så vil gjerne ha noe info om hva jeg bør velge for å unngå katta i sekken. Siste jeg lurer på er hvor mye raskere CL2 er enn CL2.5. Er dette merkbart i spill for eksempel. Det jeg har tenkt på er følgende fra komplett: Hovedkort : EPoX EP-8HDA3. Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Sitter og prøver å finne ut hva jeg skal velge med å bla i gamle poster her på forumet, men kommer ikke frem til noe skikkelig svar. Jeg skal sette sammen ett nytt system med en A64 prossessor, antakeligvis en 3000+. Funderer da for det første sterkt på hvilket type hovedkort jeg skal velge. Brikkesett: skal jeg velge nforce3 eller VIA K8T800? Ser at Asus har hatt problemer med sitt VIA kort, så de vurderer jeg ikke. De eneste jeg kjenner sånn noenlunde er Epox, MSI og Abit. Har lest testene her på hardware.no og ser at de hadde noe problemer med MSI kortet. Noen som har noen erfaringer å dele her. Er spesielt interessert i litt mere info rundt EPoX EP-8HDA3, da dette virker som et mulig valg. (Skal ikke overklokke systemet). Det jeg så lurer på er hvilken type ram jeg bør velge til det respektive hovedkort dere anbefaler. Har lest her på forumet at noen har hatt problemer med 512mb brikker, så er 2*256 bedre? Ettersom jeg ikke skal overklokke er det da noe poeng i å kjøpe Corsair istedet for Twinmos da prisen på disse er noe høyere. Bør det være WINBOND eller REG/ECC på minnet? Jeg er ute etter å ha et stabilt system så vil gjerne ha noe info om hva jeg bør velge for å unngå katta i sekken. Siste jeg lurer på er hvor mye raskere CL2 er enn CL2.5. Er dette merkbart i spill for eksempel. Det jeg har tenkt på er følgende fra komplett: Hovedkort : EPoX EP-8HDA3. Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack. På forhånd takk for all hjelp. henviser deg til denne i spørsmålet om ram.. dette er et godt hovedkort, og det er ikke det det ble meldt om at kunne sprekke tidligere på hw.no..ECC (Lavere CL er lik raskere) Vurderer selv 3400+ og har lurt på litt av de samme tingene som du sør om her. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 SIS baserte HK skal være det beste valget til AMD64 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Rammen jeg bruker er Corsair XMS3200LL. Fikk den anbefalt. Endret 22. januar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Runner Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Ok, så du har et Epox hovedkort og bruker denne rammen? Funker bra eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har nForce 3 jeg. Ja, til nå funker den strålende. Må nok ha meg en brikke til. Sitter forresten i en Shuttle SN85G4. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Evnt. følgende: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details Så sparer du 300kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå