Gå til innhold

Hovedkortet "bråker" (Abit AI7

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget noe rart idag.

Jeg har maskinen ved siden av meg på pulten.

Sitter og scroller på hardware.no, så hører jeg en slags "pipe" lyd fra hk'et...det samme skjer på alle andre sider også.

Jeg prøvde med piltastene....det samme skjer da...er kanskje litt vanskelig å forklare dette...men det er faktisk slik det foregår.

Noen som vet om det er en defekt ved hk'et? Eller om det skal være sånn?

Syntes det var veldig rart...lyden forsvinner når jeg har kommet til bunnen av sida og den ikke scroller mer... :dontgetit:

Kjørte en runde 3dmark2001, da kommer også pipelyden, men BARE når den kjører selve testene, ikke oppholdene imellom... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kortet kan være defekt? Er jo veldig rart at hk lager lyder når det blir belastet :cry:.

Ihvertfall pipelyder...bare jeg scroller en side, så lager den en ekkel høyfrekvent pipelyd...må nok kontakte komplett.no,

Gleder meg til meget rask behandling av saken :roll:

Jeg får vel kjøpe meg et nytt hk i mellomtiden...kjøpe heller noe annet for detta kortet hos komplett tenker jeg..

Lenke til kommentar

hehe...det er ikke den lyden det er snakk om (3-4knapper samtidig)..har prøvd med en logitech dual optical trådløs og min Logitech mx310...samme lyden fra begge..

Fra hvilke andre steder enn hk kan det komme fra? er jo en liten høytalere inni der..men den kan vel ikke lage den lyden? eller?

Lenke til kommentar

Glem alt om inteferens og lydkort.. Lyden kommer fra selve power kretsen rundt CPU sokkelen!

Det første AI7 kortet mitt lagde helt for jævlig med støy, merka det særlig godt da jeg bruker kjølesystemer fra Zalman..

Leverte inn kortet til komplett.no og fikk et nytt som bråket nesten like mye.. Komplett la bare det gamle kortet mitt ut på "demo"salg.

Til de som måtte påstå at lyden kommer fra lydkortet.. dra ut høytalerpluggene og jeg garanterer at du hører "frese lyden" likevel..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...