muv Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Nå har jeg kanskje gjort noe veldig dumt. Har bestilt en loddebolt på elfa, den billigeste... Den modellen var i 30W, 60W og 100W (så vidt jeg husker). Og det var kun noen kroner i forskjell. Dum som jeg er , bestilte jeg den med 100W som jeg tenkte var "best". Nå kom jeg over loddeguiden på overklokking.no, og der står det: "I vår elektronikkverden vil de fleste klare seg med en bolt på 15 til 25watt, da de fleste loddeoppgaver her, krever relativt lite varme. Prøver du deg med noe kraftigere, risikerer du "meltdown" både for komponenter og andre godsaker som måtte bli utsatt for sterk varme." Kan jeg ikke bruke den på 100W da? skal bruke den til å lodde leds (m/motstander). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er det regulering på den? Kan du legge ut ein link til den du har kjøpt? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hmm.. får håpe det er regulering på den. For hvis den gir full effekt blir det fort varmt, og når du skal lodde en komponent fks en kondensator så kan den bli for varm. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 jeg har en loddestasjon ejg kjøpte på biltema, meget fin man kan regulere fra 140~500 grader Lenke til kommentar
muv Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Denne her... jaja, kostet bare 70kr. Men da må jeg kjøpe en her jeg bor. Noen som hvet om de seller loddebolt på europris eller noe? Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 biltema og clas ohlson. jeg har en fra biltema, den tar litt tid å varme opp, men etter det funker den feldig bra (litt tid er ca 3-5 minutter eller noe slikt) Lenke til kommentar
muv Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg bor litt på bondelandet, så her er verken biltema eller clas ohlson. Vil helst slippe å bestille på nettet igjen Men de har vel åpnet clas ohlson i Ålesund. Jeg frå dra dit, i verste fall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå