Gå til innhold

ny cpu-kjøler, stille!

Sh4d3y

Anbefalte innlegg

Når det gjelder ditt varmeproblem kan det være flere årsaker til dette. Etter mine personlige erfaringer har kabinettet og annen kjøling veldig mye å si for hvor lav/høy CPU temperaturen blir. Jeg byttet kabinett og fikk deretter en lavere CPU temperatur, uten noen form for ekstra vifter i kabinettet. Jeg har selv den samme CPU kjøleren som du har, denne bruker jeg på en AMD T-bird 1400MHz (som skal være den varmeste AMD CPUen). Jeg har en idle temperatur på 49-51 grader, og under load ligger temperaturen på 51-53 grader. Jeg benytter ArcticSilver 3 kjølepasta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at Artic Copper L2  er en bra kjøler.

Husk din xp 2400+ thotughbeard produserer mere varme enn en 2800 Barton..

Skjekk her http://www.ocshoot.no/cool.htm?kid=1

Test av Artic Copper L2 med xp2400+ (tysk) http://www.dark-tweaker.com/AC-Coppersilent2.htm

TaZ

Den der ser ikke ut som den jeg anbefalte og som jeg har..annerledes vifte, min er større..eller er det bare en annen modell? Anyway..min 2500+ lå iallefall på 30grader idle når jeg hadde klokket den til 2800+ og det var en forbedring på 11grader fra min forrige Glacial tech Silent Brezee..til den prisen var det en super kjøler for meg hvertfall..steg mye når jeg klokket til 3200+ men det er jo en ganske stor varmeforskjell mellom å klokke fra 2800 og 3200 i forhold til fra 2500 og 2800 da..

Endret av Morph3us
Lenke til kommentar

Ingen problem med vifte på 1kg bare du er forsiktig når du frakter maskina, jeg har selv en svær og tung cpu kjøler og en enda større og tyngre skjermkort kjøler. Om du vil ha en stille og god vifte som ikke koster skjorta ville jeg ha kjøpt Thermaltake Volcano 12 fra hwb.no, den koster 299,-

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Vanskelig å finne en god kjøler som samtidig er lett. Bruker selv en thermalright SLK-800 med 80x80mm vifte og kan anbefale denne. Veier 505 gram og jeg kjøpte derfor en shim for beskyttelse. Dessuten følger det med støtteputer for kjøleren. Koster dog litt mye, ca 500 uten vifte.

Finnes mange andre gode alternativer, men de fleste veier opp mot, og gjerne over en halv kilo. 50 kr på shim kan derfor være et greit kjøp i tillegg.

Hvis du vil ha det stillegående, bør du ihvertfall gå for en kjøler som takler større vifter.

Shim: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CAS01P

Bruker denne på min barton uten problemer...

Endret av Kjellinge
Lenke til kommentar
Nå er jeg så JÆVLIG frustrert!

Jeg har en glazial tech silent brezee, som jeg har bytta vifte på med en som er MYE bedre, og jeg får 56 grader på IDLE når det er 22 grader i romet og system temp er 28, ÅPEN LØSNING??????????

Den brukses på en xp 2400+ thorughbeard som er UKLOKKA!

hvorfor i HÆLVETE får jeg så sinnsykt høy tamp?``???????

Det høres ut som om du ikke har vært nøye nok når du monterte kjøleren.

Artic Silver 5 i et svært tynt lag, kjøleren skal være montert slik at alle 3 klipsene sitter fast på den ene siden. Press ned på festet på den andre siden til den klikker på og sitter. Etter 200 timer, skal kjølepastaen fungere optimalt.

I tillegg kan det ha noe med manglende kabinettvifte å gjøre.

Pcen min kommer først opp i 40 42 grader etter 3-4 timer. Før dette slurer den på 35 og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...