Gå til innhold

3.0Ghz PC800 HT

s0ppen

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat shoppa ny cpu, jeg hadde planer om å klokke denne...

Hvor mye er det mulig å klokke den til med boxed vifte?

Har prøvd og klokkel litt, til 3.2 og tempen gikk opp 1-2 grader til 50grader.. er det for varmt?'

OG

Den fant ikke den ene harddisken min når jeg klokka den første gang, jeg prøvde meg litt fram og stillte et lite hakk på volten 1.525 -> 1.550 TROR jeg, husker ikke eksakt. da funka det fett.. er det farlig? :p

La oss si jeg skal ha den til 3.4 Ghz, hva må jeg ha volten på da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger nok ikke stille vcore før 3,6 eller over. jeg har klokket min 2.4 533 til 3.1 før jeg måtte stille vcore. så bare prøv deg frem ,det går så bra så. men,,, skaff deg en bedre cpukjøler , gradene stiger så det rekker

Endret av wichtom
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat shoppa ny cpu, jeg hadde planer om å klokke denne...

Hvor mye er det mulig å klokke den til med boxed vifte?

Har prøvd og klokkel litt, til 3.2 og tempen gikk opp 1-2 grader til 50grader.. er det for varmt?'

OG

Den fant ikke den ene harddisken min når jeg klokka den første gang, jeg prøvde meg litt fram og stillte et lite hakk på volten 1.525 -> 1.550 TROR jeg, husker ikke eksakt. da funka det fett.. er det farlig? :p

La oss si jeg skal ha den til 3.4 Ghz, hva må jeg ha volten på da?

Først og fremst så bør du låse AGP/PCI busshastighet før du klokker, gjør du ikke det så kan plutselig HD'er og andre komponenter "forsvinne" eller ikke detektert.

Jeg kjørte en 2.6GHz/800MHz FSB på rundt om 3.5-3.6GHz med et ABIT IS7 og orginal kjøler, synes å huske at jeg måtte sette opp spenningen til 1,65-1,7v.

Lenke til kommentar
Økning i temp er vel den største utfordringen når man klokker så jeg vil anbefale deg å kjøpe en bedre cpu-vifte.

Norrick: hvilken temp har du på 3,5GHz og hvilen kjøler har du ?

Det er en stund siden jeg hadde denne comboen men jeg mener at jeg aldri kom over 60grd. med orginal kjøler.

Har gått over til annet HK og vannkjøling. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...