Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for dette?

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen.

Jeg vurderer å selge min maskin og vet ikke hvor mye er det riktige å be for den.

Skriv forslag på pris til dette:

PC´n består av:

Hovedkort: ASUS A7V133

CPU: AMD DURON 1.4 Ghz (helt ny, for den neste uka)

RAM: 2x256 SDRAM PC133

Skjermkort: ATI all in wonder RADEON 32DDR (med tv tuner. tv ut, klar for dvi)

HD: Western Digital Caviar 120 GB (8mb cache Edition)

HD2: IBM Deskstar 45 GB

CD Brenner: SONY 12x (har aldri fått feil brenning jeg :)

DVD Spiller: AOPEN 12x (dvd filmer kjører genialt)

LYDKORT: SoundBlaster Live 5.1 Platinum med (5.1/2 front ingang greie)

SKJERM: 19" TRUST (veldig fornøyd med den... så gjerne skriv pris med og uten skjermen, ettersom at jeg kanskje beholder den)

Alt av nødvendig kabler er også inkludert, skruer, brackett, i/o shield, etc... (CD medfølger også (driver, spill og annet som kom med delene)

KABINETT: SLC Scandinavien / Compucase (mer info om kabinettet finner du her: Elle-G Info

...Skal ta noen bilder no, så poster jeg dem ganske soon!! :)

Takk for deres tid, og interesse på forhånd (BILDER KOMMER SNART (i dag))

Har lagt bilder HER <-- klikk

TIL DE SOM IKKE TROR MASKINEN DUGER TIL NYE SPILL, osv... så har jeg fått i 3DMark 2001 = 2600 og i 3DMark 2003 = 102 (og bare wings of fury ble testet).

Jeg bruker pc´n til musikk/video produskjon i hjemme studio (cubase SX2 og masse krevende plug-ins samtidig), + driver med grafisk design og kjører Photoshop CS (altså ver. 8), 3Dmax Studio 6 og Lightwave 7... + mye mere...

Spill jeg spiller helt fint (top grafikk, hastighet (fps), etc..) er:

Need For Speed: UNDERGROUND, FIFA 2004, ENTER THE MATRIX, CS 1.6 (med fps på 72), GTA: Vice City.

Så dette er ikke bare en word/divx maskin.... Please!!!!

Endret av Spaniolen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Alle sammen.

Jeg vurderer å selge min maskin og vet ikke hvor mye er det riktige å be for den.

Skriv forslag på pris til dette:

PC´n består av:

Hovedkort: ASUS A7V133

CPU: AMD DURON 1.4 Ghz (helt ny, for den neste uka)

RAM: 2x256 SDRAM PC133

Skjermkort: ATI all in wonder RADEON 32DDR (med tv tuner. tv ut, klar for dvi)

HD: Western Digital Caviar 120 GB (8mb cache Edition)

HD2: IBM Deskstar 45 GB

CD Brenner: SONY 12x (har aldri fått feil brenning jeg :)

DVD Spiller: AOPEN 12x (dvd filmer kjører genialt)

LYDKORT: SoundBlaster Live 5.1 Platinum med (5.1/2 front ingang greie)

SKJERM: 19" TRUST (veldig fornøyd med den... så gjerne skriv pris med og uten skjermen, ettersom at jeg kanskje beholder den)

Alt av nodvendig kabler er også inkludert, skruer, brackett, i/o shield, etc... (CD medfølger også (driver, spill og annet som kom med delene)

KABINETT: SLC Scandinavien / Compucase  (mer info om kabinettet finner du her: Elle-G Info

...Skal ta noen bilder no, så poster jeg dem ganske soon!! :)

Takk for deres tid, og interesse på forhånd (BILDER KOMMER SNART (i dag))

Det er faktisk veldig vanskelig å bli kvitt en maskin som ikke klarer mer enn MS Office og DivX/DVD filmer (klarer nok noen gamle spill men det er vel uansett ikke aktuellt).

Skal du selge så kan det lønne seg å selge maskinen på qxl.no for maks utbytte.

Eventuelt så kan du kansje få mer for den hvis du selger delene løst.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Det er faktisk veldig vanskelig å bli kvitt en maskin som ikke klarer mer enn MS Office og DivX/DVD filmer (klarer nok noen gamle spill men det er vel uansett ikke aktuellt).

Please!!!!

Les nye info jeg har skrevet (dvs, programmer, spill, jeg kjører... og ta en titt på bildene også.

By the way... vet at det har veldig lite å si... men denne maskina kjøpt jeg i deler, og montert selv, nypris: 24k (jepp 24000 kr) <--- for 3 år siden da.

Jeg tok en liten runde rundt butikker og spurte etter en ferdig pc, med samme spesifikasjoner, og det fantes ikke... men de sa at de bygget den til meg for 50000 kr! (50k ja) :p

Så jeg bygget selv for under halve prisen. Delene ble kjøp i Komplett, PsData og noen andre nettbutikker.

Endret av Spaniolen
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde følt for å være VELDIG grei kunne jeg vel strukket meg til 3k, men 2-2,5k er vel mere riktig (MED skjermen).

Men på QXL e.l. kan du nok regne med å få prakka den på noen til godt over det dobbelte, bare skryt litt ekstra og skriv opp masse teknisk vissvass så skal du se de blir glade.

Lenke til kommentar
Spaniolen, da har du vel lært deg at det sjeldent lønner seg å kjøpe det raskeste og det beste ;)

hvorfor ikke? har man penger så...

Jeg er veldig fornøyd med den, men vurderer ny maskin, og kan jeg spare noen kr. på den nye mega maskinen, så er alt fint og!!

eller??

Lenke til kommentar

Please!!!!

Les nye info jeg har skrevet (dvs, programmer, spill, jeg kjører... og ta en titt på bildene også.

Kan tenkes at du kan kjøre noen av de spillene i ekstrem lav oppløsning og 16 bits fargedybde med alle grafiske detaljer slått av.

Det holder vel med å sitere dette: TIL DE SOM IKKE TROR MASKINEN DUGER TIL NYE SPILL, osv... så har jeg fått i 3DMark 2001 = 2600 og i 3DMark 2003 = 102 (og bare wings of fury ble testet).

BTW: Hvilken FPS fikk du i wings of fury???

Jeg synes for min del at jeg har små probs med NFSU når jeg setter alle detaljer til maks i oppløsninger høyere enn 1280*1024 og scoren min i 2k1 er nesten det 10 dobbelte av det du får.

I NFSU så vil heller ikke skjermkortet ditt kunne vise de avanserte funksjonene/eyecandyen som dette spillet har.

Lenke til kommentar

Please!!!!

Kan tenkes at du kan kjøre noen av de spillene i ekstrem lav oppløsning og 16 bits fargedybde med alle grafiske detaljer slått av.

Det holder vel med å sitere dette: TIL DE SOM IKKE TROR MASKINEN DUGER TIL NYE SPILL, osv... så har jeg fått i 3DMark 2001 = 2600 og i 3DMark 2003 = 102 (og bare wings of fury ble testet).

BTW: Hvilken FPS fikk du i wings of fury???

Jeg synes for min del at jeg har små probs med NFSU når jeg setter alle detaljer til maks i oppløsninger høyere enn 1280*1024 og scoren min i 2k1 er nesten det 10 dobbelte av det du får.

I NFSU så vil heller ikke skjermkortet ditt kunne vise de avanserte funksjonene/eyecandyen som dette spillet har.

Kan garantere at jeg kjører 32 bits fargedybde og alle detaljer på max!!

Bare untatt nfs:Underground, slår av refleksen på bakken, liker den ikke... for mye glossy-shit!!

Men kan kjøre alle de spill jeg sa på full detalje og 32 bits ja.

Wings of Fury fikk jeg noe rundt 30-40... og det er ikke så dårlig det da.

Jeg kjører CS 1.6 på 1280*1024 og NFSU gjør jeg på 640*480 (liker den bra sånn, ikke prøvd høyere på den)

At delene i maskina er gammelt, er helt sant, men... ikke ta feil på å bedømme en full pakke uten å gå i detalje på alle spesifikasjonene som gjør at maskina, funke som den gjør... min er vel den beste sammensetning... på den tida.

Har testa større maskiner som har gitt dårligere resultater en min.

Sist testet jeg en 2.4 Celeron med Asus P4C800-e deluxe og PC3200 512DDR. <--- Den var nok bedre... y noen tester, men absolutt ikke i alle.

Hvorfor... vet jeg sannelig ikke.

Lenke til kommentar

det faktum at maskina di yter "hele" 2600 i 3dmark 2001 sier vel sitt..

maskina mi yter for eksempel nesten 14000... og den er 1 1/2 år gammel.

Sorry m8 men maskina di er utdatert, Sdram, Amd Duron, og Standard RADEON produseres ikke lengre. Men asso hvis du vil fortsette å krangle så bare fortsett..

personlig ville jeg MAKS betalt 2000,- for den der.......... den består jo bare av 3 år gammelt crap.

btw... hadde det vært en 1600+ amd Xp hadde det vært en annen sak..

da ville jo f.eks ddr minne vært på plass osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...