Gå til innhold

Win Xp sletter filer av seg selv?

GnOHm

Anbefalte innlegg

Hei

For litt siden formaterte jeg windows disken min, men kopierte alle filene jeg trengte inn på en wd 200gb disk. Og når jeg instalerte win xp igjen startet xp å slette filer fra 200gb`en så tenkte jeg på å reboote før den fikk slette alle filene mine men så startet xp pluttselig å putte noen av filene tilbake. Jeg tenkte det ikke var noe å gjøre med det så jeg lasten bare ned noen av tingene på nytt. Og så noen dager senere når jeg starta pcen, startet Xp å putte alle filene jeg hadde mistet etter formateringen inn igjen men når jeg sjekket hadde xp slette de nye tingene jeg hadde lastet ned og de filene som hadde blitt puttet tilbake hadde jeg ikke access til lengere så jeg kunne ikke slette dem eller bruke/gå inn på dem.

Så jeg lurer på er det noen måte å få accesses tilbake og hvorfor sletta xp filene mine? og er det noen andre som har opplevd dette??

Mvh GnOHm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Start maskinen i Safe Mode. (Trykk F8 et par ganger under oppstarten.)

2. Logg på som Administrator.

3. Finn frem til den filen du ikke får slettet, og høyre klikk på mappen denne filen ligger i.

4. Velg Properties -> Security -> Advanced -> Ownership.

5. Gjør "Administrators" til eier av alt, og sett på hake for å inkludere undermapper (subfolders).

6. Gå tilbake til Properties -> Security skillearket.

7. Gi Administrator tilgang på alt der også. (Hvis "Apply" knappen nede til høyre er inaktiv, tar du bort haken for "full control", og setter den på igjen for å aktivere knappen)

Sett på en hake for å inkludere undermapper (subfolders)hvis det er et slikt valg.

8. Start maskinen på nytt i normal modus, og slett filen(e) du ville slette.

Lenke til kommentar

hoved regler med stor hd:

bruk aldri hd større enn 128gb som boot disk.

koble alltid fra disker større enn 128gb når du reinstalerer. Legg inn sp1 (xp) eller sp3 (w2k) etter installasjonen. Sjekk så at enableBigLBA = 1 i registeret. Reboot maskina en gang, sjekk at den booter riktig før du kobler til den store disken.

-pg

Lenke til kommentar
1. Start maskinen i Safe Mode. (Trykk F8 et par ganger under oppstarten.)

2. Logg på som Administrator.

3. Finn frem til den filen du ikke får slettet, og høyre klikk på mappen denne filen ligger i.

4. Velg Properties -> Security -> Advanced -> Ownership.

5. Gjør "Administrators" til eier av alt, og sett på hake for å inkludere undermapper (subfolders).

6. Gå tilbake til Properties -> Security skillearket.

7. Gi Administrator tilgang på alt der også. (Hvis "Apply" knappen nede til høyre er inaktiv, tar du bort haken for "full control", og setter den på igjen for å aktivere knappen)

Sett på en hake for å inkludere undermapper (subfolders)hvis det er et slikt valg.

8. Start maskinen på nytt i normal modus, og slett filen(e) du ville slette.

:) det funket takker endelig skal de filene bort, men det er jo noen jeg kan bruke så :D:thumbs:

Lenke til kommentar
hoved regler med stor hd:

bruk aldri hd større enn 128gb som boot disk.

koble alltid fra disker større enn 128gb når du reinstalerer. Legg inn sp1 (xp) eller sp3 (w2k) etter installasjonen. Sjekk så at enableBigLBA = 1 i registeret. Reboot maskina en gang, sjekk at den booter riktig før du kobler til den store disken.

-pg

Skal huske det til neste gang jeg skal formatere :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...