Gå til innhold

CPU-Vifte til AMD XP 1800, noen forslag????

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd opp en ny pc, kjøpte en EKL vifte m/kulelager til en MAD XP 1800, men gradene er på 45-50 grader, synes det er litt for mye.

Har noen forslag til hva og hvor jeg kan kjøpe CPU-vifte??

Vil ha minst mulig støy og minst grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har oxo en AMD 1800+ prosessor, har en zalman 5005 kjøler, ligger på 37c nuh... eneste som må til er å ha de 4 hullene rundt socket for å feste den, dette er ypperlig siden det ikke går utover socket'n om den er litt tung!

Housey

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt:

1: artic silver III

2: flaske med isopropanol på nærmeste bensinstasjon (kondensfjerner for bensinmotorer, 60-100% isopropanol)

3: ALPHA PAL 8045 ribbe

4: kraftig/mellomkraftig papst vifte, 80mm.

5: Hvis du har råd: rheostat, hvis ikke: potensiometer på Clas Ohlson (jeg bruker potensiometer, koster 40,-)

Jeg bruker dette oppsettet på både en overklokket 1,2Ghz (1,46) og en XP 1700+. Når jeg skruer opp motstanden i potensiometeret nyter jeg stillheten som aldri før!!! Og den ribba er bare helt konge. Føler du for å bruke ENDA mere penger, og kanskje få 0.5 Grader mindre, så kan du se etter Swiftech ribba, 462B. Begge disse ribbene bruker de fire hullene rundt socketen. Genialt. Men det koster.

Lenke til kommentar

Til kontorabeid er alt over 26 db bråkete.

I tillegg kommer annen støy fra maskinen som øker db mer.

Silent viking skal være veldig bra, men jeg liker ikke helt festemekanismen osm er litt skral og pinglete. I det minste burde de laget den slik at den tar i bruk alle festene rundt prosessoren (taisol blant andre).

Da hadde den vært mye bedre.

Nå kan en jo risikere å få vraka hele greia bare en dytter hardt borti kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...