Gå til innhold

Knights of the Old Republic - Light\dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelene med dark side er at powerne er veldig offensive.

De har også de beste "stoppe"-powerne.

Light side er mer fokusert på defensive powers, som healing og motstand mot diverse attacks.

Dark side har kule ting som "Kill" (kvele-.angrepet i filmene), "insanity", "force storm" (lyn-angrepet fra filmene) og er veldig effektivt i direkte kamp mot mange fiender samtidig.

Det som skjer i spillet når du bikker mot en av sidene, er at poweren bruker mindre force points om du heller mot riktig side.

F.eks. Er du helt Dark Side (tar laaaang tid), og kaster Force Heal (som er lightside power) bruker du dobbelt så mye force points som om du hadde kastet samme power og vært helt Light Side..hvis du skjønner :p

Force Points=mana i andre spill. Det står i beskrivelsen av hver power hvilken side den har.

Men du får også med deg andre jedi'er iløpet av spillet som er langt oppe i light side, så balansen blir god hvis du selv er dark side.

Men så må du derimot gjøre noen ganske ekle valg for å holde deg på dark side,

noen ganger slet det hardt på samvittigheten å velge "dark side"-utgangen av en quest. Man er så vant til å gjøre de "rette" tingene i andre RPG'r.

Du kan ikke drepe NPC'r som i Morrowind forresten. Bare de som angriper deg først. Sorry :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Sant nok, og det spiller lite inn på hvordan de andre karakterene ser på deg egentlig. Man får litt syting fra de andre i partyet ditt av og til, men plottet forblir det samme helt til rundt 70% av spillet er over. Da splittes plottene.

Er for øvrig et vanvittig bra spill historie-messig så du bør kjøpe det anyways.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ja. Greia er at man velger i dialogen hva slags side du tar.

Alle quests har en god slutt og en ond slutt, alt etter hva du gjør og sier til personen som gir deg questen. Den snille enden vil f.eks. være å kjøpe en amulett for 500 credits hos ei søt lita jente som er så fattig at hun ikke har råd til å komme seg vekk fra den crappy planeten hun er på. Da føler du deg skikkelig SNILL og gir henne pengene, og hun blir kjempeglad. Eller du føler deg ond og velger å si til henne "I'd rather kill you and steal the amulet!"..Hun blir kjempelei seg og trist og slenger noe dritt etter deg, så ender dialogen, og du kommer i kamp og dreper henne. og du mottar Light side points eller Dark side points alt ettersom, men du kan selge amuletten i butikk. Får samme antall experience for begge utgangene 99% av gangene.

De fleste valgene gjøres i dialoger med NPC'ene, ikke så mye om du dreper alt av fiender. Det må du gjøre uansett. Man kan ikke engasjere hvem som helst i kamp heller, slik som i Morrowind. Bare de man "skal" slåss mot.

Du får også ofte Dark Points bare ved å være skikkelig ekkel og frekk i kjeften når du prater med NPC'ene. De blir sinte og går, og "dark side points gained" popper opp på skjermen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

det verste er at man kan få ltt dårlig samvittighet... :blush:

det var en alien som som ikke hadde mer liv igjen(nesten), også drev det noen barn og mobbet han. da jeg først fikk ligght side points ved å få bort barna og gi han en medpac og så få vite at han ikke kunne gi meg noe igjen!!! da..... loaded jeg tilbake, også truet jeg med å drepe barna og ga han ingenting. :green:

da fikk jeg ingen points.

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg savnet et skikkelig spill å være über ond hvor det faktsik funker! BG serian hadde det handikappet at det var kjedelig å være ond. Her sitter jeg å gnir meg i hendene hver gang jeg gjør noe fært:D

Dette spillet har faktisk endret mitt syn på Jedier. Jediene er syke, de manipulerer til gode for rådet osv. Men de tenker ikek en dritt på det personlige. Man må jo gi opp livet for å være Jedi. Nesten som disse über kristene folka i virkeligheten. Mens som dark side så kan man leve livet!

Lenke til kommentar

Er lit morrsomt og være ond i spill noen ganger da.

Off topic.

Spilte et Lineage 2 beta med en kamerat. Vi var bare lvl 6 og han kameraten min kom over noen som dreiv og kampa mot andre. De var røde på skrifta (Da har de drept folk, og om de dør er det stor sjangse for at de dropper ting). Han døde, og kompisen min plukka opp noe han mista. Var en bukse som var noe sinsykt bra. Vi kunne ikke drømt om å få noe slikt føre opp mot lvl 20, og for og komme dit tar det flere dager med konstant spilling. Var mye stress med han fyren som mista den da, han ville jo ha den til bake, men det nekta jo kameraten min. Han hadde jo mistan nå han døde, sån er spillet. Han selgte den og fikk masse penger til et sverd, han kunne ikke bruke den no efektivt siden det var en magiker bukse. Vi sleit med å bli forfulgt av han duden som mistan i flere timer, og han var faktisk over lvl 40.

Var lit ont kanskje, men, men... sån er livet.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...