Gå til innhold

Ny vifte

solrikioo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har et spørsmål å komme med :p

jeg jobber som tavle montør og i enkelte skap har vi vifter..mest brukt 230volt's vifter..

jeg bare lurte på om det ville vært mulig og f.eks bruke en sånn i pc'n? altså..modifisere en vegg(kabinett siden) og kjøre denne som egen vifte(utenfor pc'en)

hvor mye luft flytter en slik vifte kontra 80mm vifte? og hva med støynivået?

i tilegg dette er veldig off-topic,men jeg har en luke på rommet mitt,som man kan trekke opp for at frisk luft skal komme inn,ville det gått ann å satt en 230volt vifte med kontakt der i stedet? ville denne "forfriske" luften mye bedre enn bare luka? eller er det nærmest bortkastet?

håper på svar=)

Lenke til kommentar

Her er to vifter:

1. Delta vifte, 136m³/time, 52 dB(A) , som er en liten ######

2.Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A) , som er en "vanlig" 80x80

De viftene som du beskriver høres ihvertfall bråkete ut, men jeg har ikke peil på hvor mye slike vifter flytter. Anyway; det hadde vært et spennede prosjekt:

PRØV ;)

Lenke til kommentar
har et spørsmål å komme med :p

jeg jobber som tavle montør og i enkelte skap har vi vifter..mest brukt 230volt's vifter..

jeg bare lurte på om det ville vært mulig og f.eks bruke en sånn i pc'n? altså..modifisere en vegg(kabinett siden) og kjøre denne som egen vifte(utenfor pc'en)

hvor mye luft flytter en slik vifte kontra 80mm vifte? og hva med støynivået?

i tilegg dette er veldig off-topic,men jeg har en luke på rommet mitt,som man kan trekke opp for at frisk luft skal komme inn,ville det gått ann å satt en 230volt vifte med kontakt der i stedet? ville denne "forfriske" luften mye bedre enn bare luka? eller er det nærmest bortkastet?

håper på svar=)

Hvor mye lyft de flytter, f.eks målt i CF/m, kommer jo helt ann på viften og støyen kommer an på kulelagrene og hvor kraftig den er! Derimot om du kan bruke den i PCen din kommer an på om den er magnetisk skjermet. Hvis den ikke er det og du fester vifta på siden av kabinettet kan det muligens oppstå problemer med HDDen(e) din(e) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...