Gå til innhold

Video forårsaker unødig harddiskjobbing

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del videosnutter og filmer på min PC (lovlige divx, mpeg, avi og lignende). Når jeg åpner katalogen der de ligger (f.eks i Windows Explorer), og har den åpen mer enn noen få sekunder, så begynner harddisken å jobbe febrilsk og stopper ikke selv om jeg lukker katalogen og Win explorer. Dette gjelder kun denne katalogen, så det virker som harddisken av en eller annen grunn absolutt må scanne alle videofilene. Dette gjør maskinen MYE tregere (95-100% CPU i task-manager), og den eneste måten å få den til å stoppe på er å åpne ett nytt program, men ettersom maskinen blir såpass treg så tar det sin tid.

Jeg har Windows XP pro, maskinkonfig. ser du under. Er det noen måte å få XP til å slutte å scanne alle videofilene hver gang jeg åpner katalogen hvor de ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde kanskje hatt større prosessor som jobber med video.

Dessuten finns det HD'er med 8MB cache beregnet på videojobbing.

At Utforsker jobber seg gjennom alle filmene er en iboende egenskap med XP som jo er multimediarettet.

Lenke til kommentar

Jeg husker å ha sett et svar på problemet et sted her på forumet, da var det en som klaget over at XP dro over 1 GB med data over nettverket ved detaljvisning av en videokatalog, dette skjer hvis avi-filen ikke inneholder info om høyde, bredde, lengde osv (fx delvis nedlastede filer), da leser XP hele fila for å finne det ut. Det finnes en patch (registry-hack) som fikser det, men jeg greier ikke å finne innlegget der den sto.

--

Nå fant jeg det, her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...1&replies=9

ThaPiRAyA

kickass.gif

[ Denne Melding var redigert av: GalFisk på 2002-03-12 09:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...