karl hungus Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 En venn har etter all sannsynlighet fått seg et virus eller to på maskinen sin, men Norton Antivirus 2004 finner ingenting når den scanner. Hele maskinen (AMD XP2000, Win XP SP1), har vært skikkelig treig de siste dagene, "rare" eposter kommer hele tiden, så jeg tror det er virus på gang, spesielt siden jeg gjorde en clean installation ved juletider og da funka alt perfekt. Problemet er hvordan vi skal finne ut hva slags virus det er snakk om siden Norton ikke finner noe. Regner med viruset har overtatt Norton, så enten må vi boote med en CD med oppdaterte virusdefs (dette blir for komplisert for min venn), ellers må vi bruke Norton Online Virus Scan. Men, hvor effektiv er egentlig Norton Online Virus Scan ? Finnes det bedre ? Eventuelt andre idiotsikre metoder ? Takker og bukker, Lenke til kommentar
olavr Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Du kan jo prøve en on-line virus-scan med Trend Micro hvis du er i tvil om Norton er bra nok. Endret 22. januar 2004 av olavr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå