Gå til innhold

Web-siden min.

Anbefalte innlegg

Å herrefittegudfader :blink: ..  Hva med å gi ut en papirutgave :dribble: istedet for å legge deg på webdesign? :p

Takk for det! Har du nokon forslag til korleis han skal se ut? Eller skal du berre kritisere uten å vite korleis det går ann å gjere det bedre?

Les litt på det jeg editerte.

Jeg er nok ikke den sterkeste jeg heller på webdesign. Men tror nok mange andre her kan gi deg et eksempel å jobbe ut i fra. Men du bør unngå farger du ellers ikke ville omgitt deg med. Weben og fargevalget er ikke helt borte for hvilke farger man er vant med in real life. Velg farger du vet harmonerer. Og tenk litt på i hvilket miljø siden vil vises i. Om det er noen hjelp så kan jeg lange over en url til deg med programmet jeg selv bruker bla for http://www.finnerikkeserver.net. Siden er like rævva den som din side :p Men programmet er ikke så borte vekk.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å herrefittegudfader :blink: ..  Hva med å gi ut en papirutgave :dribble: istedet for å legge deg på webdesign? :p

Takk for det! Har du nokon forslag til korleis han skal se ut? Eller skal du berre kritisere uten å vite korleis det går ann å gjere det bedre?

POENGET, min gode mann, er at det ikke ER noe å kritisere der... er jo nesten ikke noe å ta tak i, og det man KAN ta tak i er forferdelig ille...

Lenke til kommentar

POENGET, min gode mann, er at det ikke ER noe å kritisere der... er jo nesten ikke noe å ta tak i, og det man KAN ta tak i er forferdelig ille...

Javel. Kva synes du eg bør gjere med siden for at den skal bli god?

Lenke til kommentar
Lage en helt annen side...

Takk for det gode svaret!

Vi har allerede gitt deg svar så det gjaller etter her... men here goes:

Hvordan designe web:

1. Lær deg HTML på http://www.w3schools.org og skaff deg en god editor, f.eks Dreamweaver, eller en gratis variant.

2. Lær deg å bruke Photoshop eller lignende, gjerne The GIMP (gratis)

3. SE på andre websider, finn ut et klart fargevalg du vil følge, bruk den estetiske sansen.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Lage en helt annen side...

Takk for det gode svaret!

Vi har allerede gitt deg svar så det gjaller etter her... men here goes:

Hvordan designe web:

1. Lær deg HTML på http://www.w3schools.org og skaff deg en god edittor, f.eks Dreamweaver, eller en gratis variant.://http://www.w3schools.org og skaff d...gratis variant.://http://www.w3schools.org og skaff d...gratis variant.

2. Lær deg å bruke Photoshop eller lignende, gjerne The GIMP (gratis)

3. SE på andre websider, finn ut et klart fargevalg du vil følge, bruk den estetiske sansen.

Takk! No skal eg få til noko bra!

Lenke til kommentar

Tips

Det holder ikke å gjøre 3-4 steps i en WYSIWYG-editor, og så legge det utpå dette forumet. Ta deg en titt i resten av denne delen av forumet, og se at folk faktisk har lagt litt tid i å lære seg webdesign.

Men nå er du lekset opp og ned veggene. Skal du gjøre det bedre, kan du begynne slik:

• Få inn en header i toppen. Skal den handle om CM, kan du klippe dette bildet til, og få en fin header.
  • Forandre fonten til fex, Tahoma eller Verdana. Siden vil GARANTERT se bedre ut etter det.
  • Fjern kontraster som HESELIG-GRØNN/SVART/HVIT. Gjør dem om til blek-grønn(99FF99)/blek-blå(99CCFF)/hvit(FFFFFF)/grå(CCCCCC). Colorschemer!
  • Få inn litt struktur i siden mann? Du skal alltid tenke at det er bestemødre med 0 peiling som skal surfe sidene dine. Menyene i toppen er for meg helt tullete, men det kan funke hvis du tydelig markerer at HER navigerer du.
  • Surf mer webdesign! Se hva som er kult, og hva som er kjipt. Styr selvfølgelig unna det som er kjipt.
  • Gå for den "cleane" stilen. Pixel eller rolige farger. Når du blir god, trenger du ikke å flexe med at du kan flash/3dstudiomax og blending options. Dette trekker som sagt noen få nerder, men "mainstreamen" av folk hiver seg raskt etter X.

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Eg holder på å lage ein web-side, og eg lurer på kva meir eg må gjere. Eg lurte også på om nokon her kunne ta seg bryet med å lage ein logo.

Her er et bilde av siden.

Fascinerende.

Vel, komme med et konstruktivt forslag: Ikke bruk bmp.*

* Har litt problemer med å forstå hvordan noen klarer å legge opp bmp uten å, ja...

Lenke til kommentar

Pia sier: "Hmm... Fint. Jeg synes det var ganske fint. Interessant valg av farger. Det enkle er ofte det beste."

Selv synes jeg at du bør lage siden på nytt igjen, og hør på (jonas).

Edit: Og neste gang.. Ikke screenshoot bilde og lagre i bmp. Legg ut siden, og hvis den til oss, eller klipp til bilde og lagre som jpeg eller gif.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...