Budull Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei, Hvis vi sier at jeg sitter i et nettverk med tre pc'er, og jeg har to nettverkskort. Jeg har bredbåndet og deler det ut med Avirt gateway. Alt virker (html++) unntatt cs! Hvis vi sier at da bare bugger alt og hvis vi later som om en på nettverket, prøver å joine en server først, da finner ikke jeg den, hva blir løsningen på problemet da!? Lenke til kommentar
Budull Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 nei, vi bruker ingen firewall i det hele tatt Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 07:56, Budull skrev:Hei,Hvis vi sier at jeg sitter i et nettverk med tre pc'er, og jeg har to nettverkskort. Jeg har bredbåndet og deler det ut med Avirt gateway. Alt virker (html++) unntatt cs! Hvis vi sier at da bare bugger alt og hvis vi later som om en på nettverket,prøver å joine en server først, da finner ikke jeg den, hva blir løsningen på problemet da!? Bruk ICS som ligger innebygd i windows.. da funker alt! :razz: Lenke til kommentar
Budull Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 ICS? hva er det og sender det videre ip'ene innenfor nettverket? Hvilke windowsversoner har dette? og hvordan legger jeg det inn? Kjører Win2K |BuD| Lenke til kommentar
aschj Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Windows 98 SE, WinME og XP har det iallfall. Det vil forundre meg om ikke 2k har det også. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 funker det på bredband da? dvs. local connection? Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Seff finnes det i 2k og funker på bredbånd også. Her leser du åssen du setter opp/installerer ICS under 2k: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q307311 Angående hvorfor cs ikke virker med det programmet du bruker nå er fordi du ikke har åpnet opp de riktige portene. Html kjøres på port 80, mens cs kjøre på port 27015++ Lenke til kommentar
Akke Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 11:38, Budull skrev:ICS? hva er det og sender det videre ip'ene innenfor nettverket? Hvilke windowsversoner har dette? og hvordan legger jeg det inn?Kjører Win2K|BuD| ICS=Internet Connection Sharing, windows sin innebygde internet deling som alle windows versoner har. Ingen internet sharing progs kan sende vidre IP'ene, tenk hvor mange 192.168.1.2 osv. det ville blitt da... Poenget er jo unike adresser (IPer). ICS setter du opp på nettverkskortet du har koblet til AVIDI. Velg Properties på kortet og arkfanen ved siden av general (heter enten advanced eller sharing). Huk av for ICS. Sett Statisk IP 192.168.1.1 på nettverkskortet mot LANet ditt. Sett alle klienter (maskiner i LANet ditt) til og motta automatisk IP. Husk at maskinen som deler må stå på når du starter klientene for at de skal få riktig IP osv. Done :smile: Har AVIDI og ikke opplevd noe problemer med spilling. Kun prøvd RTCW så det kan jo være noe anderledes med CS. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Takk for all støtte, nå er problemet løst og forsvunnet :smile: -bud- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå