Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele bredbånd fra Telenor avidi til å spille CS!?

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvis vi sier at jeg sitter i et nettverk med tre pc'er, og jeg har to nettverkskort. Jeg har bredbåndet og deler det ut med Avirt gateway. Alt virker (html++) unntatt cs! Hvis vi sier at da bare bugger alt og hvis vi later som om en på nettverket,

prøver å joine en server først, da finner ikke jeg den, hva blir løsningen på problemet da!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-12 07:56, Budull skrev:

Hei,

Hvis vi sier at jeg sitter i et nettverk med tre pc'er, og jeg har to nettverkskort. Jeg har bredbåndet og deler det ut med Avirt gateway. Alt virker (html++) unntatt cs! Hvis vi sier at da bare bugger alt og hvis vi later som om en på nettverket,

prøver å joine en server først, da finner ikke jeg den, hva blir løsningen på problemet da!?

Bruk ICS som ligger innebygd i windows.. da funker alt! :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 11:38, Budull skrev:

ICS? hva er det og sender det videre ip'ene innenfor nettverket? Hvilke windowsversoner har dette? og hvordan legger jeg det inn?

Kjører Win2K

|BuD|

ICS=Internet Connection Sharing, windows sin innebygde internet deling som alle windows versoner har. Ingen internet sharing progs kan sende vidre IP'ene, tenk hvor mange 192.168.1.2 osv. det ville blitt da... Poenget er jo unike adresser (IPer).

ICS setter du opp på nettverkskortet du har koblet til AVIDI. Velg Properties på kortet og arkfanen ved siden av general (heter enten advanced eller sharing). Huk av for ICS.

Sett Statisk IP 192.168.1.1 på nettverkskortet mot LANet ditt.

Sett alle klienter (maskiner i LANet ditt) til og motta automatisk IP.

Husk at maskinen som deler må stå på når du starter klientene for at de skal få riktig IP osv.

Done :smile:

Har AVIDI og ikke opplevd noe problemer med spilling. Kun prøvd RTCW så det kan jo være noe anderledes med CS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...