Peder82 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Vet det har blitt skrivd veldig mye om dette, og tro meg, jeg har lest mange tråder. Problemet er at jeg ikk har funnet noen løsning på problemet mitt som er at maskinen klokker helt elendig etter at jeg satt den i et abit nf7s v2.0 HK. Før kunne jeg stille multiplieren på prossesoren og mhz hadde forandret seg når jeg så på system i windows, dette var med ( 114928 Abit KD7 Hovedkort for Socket A (DDR) -fra komplett). Nå skjer det ingenting og prosessoren virker som om den er låst. Høyere FSB vil den ikke godta, klikker på 11*170mhz, prossesoren er på ca 40 grader idle. Bruker thermeltake aero7+ til vifte. Prosessor ble kjøpt hos komplett 30/6-03. Jeg har prøvd å sette opp volten til 1.9, men dette hjalp ingenting. Har lagt inn den siste biosen (v2.2 tror jeg). Minnet mitt er (113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 -fra komplett som det andre). Har prøvd å klokke dette ned til 266 mhz, men dette hjelper heller ikke (også kjørt det på 333 og 400. Pcen min restarter ikke, den fryser?!? synes vifta på chipsettet sitter litt dårlig. Kan det være det som blir varmt? Jeg har 360W chieftech powersupply som fulgte med "boksen". Jeg klarte å grise litt med kjølepasta når jeg la på dette, men tørket forsiktig opp med litt papir. Jeg har koblet til tre harddisker og en cd-rom. Har prøvd å koble fra noen av disse uten at det ga noen forbedring. Jeg har sapphire 9800np (som klokker seg til maks 320 på minnet, infi 3.0 ) litt fortvilet jah Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 har formatert lagt in xp på nytt og oppdatert alt av drivere. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Vet det har blitt skrivd veldig mye om dette, og tro meg, jeg har lest mange tråder. Problemet er at jeg ikk har funnet noen løsning på problemet mitt som er at maskinen klokker helt elendig etter at jeg satt den i et abit nf7s v2.0 HK. Før kunne jeg stille multiplieren på prossesoren og mhz hadde forandret seg når jeg så på system i windows, dette var med ( 114928 Abit KD7 Hovedkort for Socket A (DDR) -fra komplett). Nå skjer det ingenting og prosessoren virker som om den er låst. Høyere FSB vil den ikke godta, klikker på 11*170mhz, prossesoren er på ca 40 grader idle. Bruker thermeltake aero7+ til vifte. Prosessor ble kjøpt hos komplett 30/6-03. Jeg har prøvd å sette opp volten til 1.9, men dette hjalp ingenting. Har lagt inn den siste biosen (v2.2 tror jeg). Minnet mitt er (113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 -fra komplett som det andre). Har prøvd å klokke dette ned til 266 mhz, men dette hjelper heller ikke (også kjørt det på 333 og 400. Pcen min restarter ikke, den fryser?!? synes vifta på chipsettet sitter litt dårlig. Kan det være det som blir varmt? Jeg har 360W chieftech powersupply som fulgte med "boksen". Jeg klarte å grise litt med kjølepasta når jeg la på dette, men tørket forsiktig opp med litt papir. Jeg har koblet til tre harddisker og en cd-rom. Har prøvd å koble fra noen av disse uten at det ga noen forbedring. Jeg har sapphire 9800np (som klokker seg til maks 320 på minnet, infi 3.0 ) litt fortvilet jah Kansje et dumt spørsmål men har du låst AGP/PCI bussen? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 jeg tror den er låst. hvis jeg kan forandre det, hva heter det i så fall? og under hvilken kategori i biosen ligger det. agp frequensy står på 66mhz Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 jeg tror den er låst. hvis jeg kan forandre det, hva heter det i så fall? og under hvilken kategori i biosen ligger det. agp frequensy står på 66mhz 66 mhz er det som er anbefalt for å ha på AGP-bussen, Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 noen som vet hva det tyder på at er feil når pcen fryser når den blir presset litt? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hva mener du med fryser, at alt stopper helt og du ikke får gjort noenting? Eller at PC rebooter innimellom? Eller at skjermen blir svart? Muligheter er: Feil på minnet, kjør memtest dette finner du ved å google. At skjermkortet blir for varmt, feks på grunn av overklokking. At driverne til skjermkortet ikke funker, prøv med omegadrivere, google! Har du sjekket at cpu ikke blir for varm, feks med motherboard monitor, google. Har du kabinettvifter? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) at bildet fryser, jeg ser samme bilde inne i et spill og får ikke gjort noen ting. jeg er da nødt til å skru av strømmen for å få det til å fungere igjen. Jeg bruker omega driver til skjermkortet, som ikke er klokket nå! Jeg bruker hardware doctor, og cpuen er ikke varm. Endret 5. august 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har du sjekka minnet med memtest: http://www.memtest86.com/ Har hatt lignende problem og da var det enten minnet eller varmt skjermkort. Lenke til kommentar
chil Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 merkelig vil tro det er noe annet et HK eller Cpu som svikter. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) en grønn og en rød lys diode lyser på hovedkortet mitt hele tiden. den røde bare strømmen er på, og den grønne når pcen er på, er dette riktig? Endret 5. august 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Nå har jeg prøvd med annen ram og annet skjermkort, pcen er fortsattt ikke stabil, jeg har også byttet chipsett vifte. alt er helt fint til pcen plutselig fryser. noen som har noen ideer? jeg begynner å gi helt opp nå... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Kan det hende at det er CPU som svikter? Hva med å teste CPU med CPU burn programmet? Staljin Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 har en annen pc jeg prøver å koble opp nå, alle tre lysa på tastaturet bare blinker?! pcen starter men ingen taster fungerer...... Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 bytta tastatur på de to pcene såfunka det:) skal prøve det cpu burn nå! Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 holder seg i 4 minutter på 3200 og30 min på 2500---- ved cpu burn. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Sliter akkurat med samme problem! Men fant ut at det enten er rammen som er defekt (maskina klikker etter en stund under load) enten Hovedkortet. Skal teste rammen i en annen maskin i nermeste framtid. Får stride6 feil i alle ramtestene jeg har prøvd. Enten Ram eller Hk Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) som sagt har jeg byttet og prøvd med ram som står i en annen maskin og fungerer helt flott. sender inn hovedkortet mitt i løpet av uka jeg! Endret 5. august 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 som sagt har jeg byttet og prøvd med ram som står i en maskin og fungerer helt flott. sender inn hovedkortet mitt i løpet av uka jeg! Japp... fant ut at 2 porter på hovedkortet mitt er defekt og at ene rambrikken tok kvelden... tipper det blir nytt hk og garanti på rammen Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 kan ikke du kontakte meg på msn? [email protected] det er o-o-7, med to bokstaver først, ikke 007 som i james bond.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå