Gå til innhold

Ny systemdisk

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe meg en ny systemdisk, har nå en IBM 60 GB disk, men denne begynner å bli gammel. Redd for at det skal stryke med.

Hadde tenkt å bruke Noton Ghost til å "clone" den gamle over på en ny, muligen en 120 GB disk.

Hvilken 120 GB disk anbefaler dere? Lurte på en Maxtor DiamondMax Plus9 8MB cache? Eller har dere et annet forslag som er bedre?

Gidder ikke å kjøpe en ny s-ata kontroller!

Kan jeg bare clone den gamle disken over på den nye så utvide partisjonene med Partition Magic etter på slik at det blir some den "gamle" bare at partisjonene har blitt større evntuelt kommet en til?

Eller er det best å legge inn alt på nytt? Maskine virker veldig bra slik den er, jeg vet ikke om jeg vil eller gidder det? Forslag????

mvh Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg bare clone den gamle disken over på den nye så utvide partisjonene med Partition Magic etter på slik at det blir some den "gamle" bare at partisjonene har blitt større evntuelt kommet en til?

Hvis du istedet for å clone tar image til fil, så kan den nye partisjonen fint være større enn den gamle.

Ghost bør jo brukes jevnlig, ikke bare for å flytte til ny disk. Og da bør man ha alle data på en egen partisjon, slik at du slipper å ghoste alt mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...