Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel vs. Telenor

Anbefalte innlegg

Telenor

-Dyrt

+Dønn stabilt og god support

NextGenTel

+Billig(ere)

-for meg et ukjent firma..

Jeg har hatt både Telenor og NGT. Min erfaring var at Telenor ikke har god support. ADSL-modemet tok kvelden, og jeg satt 45 min i telefon-kø for å få meldt dette. Da jeg kom igjennom, så var det selvfølgelig feil sted, og ble viderekoblet....nye 45 min venting før noen svarte. Men fikk da registrert dette, og regnet med at et nytt modem skulle komme ila få dager (max en uke). Etter 3 uker uten internett-tilgang, og mye purring, fikk jeg vite at saken av en eller annen grunn ikke var registrert. Jeg sa opp abn. der og da. Bestilte umiddelbart ADSL fra NGT. På nett etter få dager. Enda ikke hatt problemer. Har hatt NGT i ca 1 1/2 år nå. Enda ikke ringt support.

Telenor:

-dyrt

-ikke veldig stabilt

-elendig support

-max 1 GB download

NGT:

-Billigere

-mer stabilt

-bedre support

Så jeg er ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, noen har nevnt Bluecom, Tele2 og Catch Communications.. Hva med disse i forhold til NGT?

Ingel av de kan måle seg når det kommer til pris i forhold til hva man får hvis det er ADSL du skal ha.

Det er bare en ISP i norge er noe å satse på hvis man er ute etter god fart til en rimelig penge.

NGT! :love:

Lenke til kommentar

Har bare hatt nextgentel i en uke, men erfaringene er gode, og beror på følgende:

Kjapp leveringstid uten trøbbel.

Bestilte 28 Desember, modemet kom i posten den 14. januar. Linjen var oppe og gikk samme dag.

Det første jeg oppdaget var at jeg ikke hadde fått den hastigheten jeg skulle ha (juletilbud), så jeg ringte kundeservice. Stod i kø i ett minutt eller to, før en trivelig kar tok telefonen.

Jeg forklarte problemet, og fikk til svar at det vanligvis tok ett døgn før det kom inn av seg selv, men han skulle ordne det der og da. To tastetykk senere var hastigheten oppgradert. til det jeg hadde bestillt. :thumbup:

Hastigheten er meget god. Har Charlie (1500 Kbit), ligger på 200 kb/s.

Opplevde senere at splitteren lagde noen merkelige lyder, og tok en ny telefon til kundeservice. Denne gangen måtte jeg vente i 5 minutter, men fikk snakke med nok en hyggelig kar.

Samtalen endte med at han skulle sende meg en ny Splitter, og den gamle kunne jeg beholde. :)

Lenke til kommentar
Hold deg langt unna nextgentel. de sender deg regninger som du må betale som de ikke har krav på. Telenor er 100ganger bedre firma.Hold deg til det.

Du har vel tenk å begrunne dette voldsomt bra snart?

Forresten, specs i signatur er ikkje lov.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Hold deg langt unna nextgentel. de sender deg regninger som du må betale som de ikke har krav på. Telenor er 100ganger bedre firma.Hold deg til det.

har du lest min post nederst på side 1 NEPPE

les min erfaring så tror jeg ikke du kan si at Telenor er 100 ganger bedere i hvertfall FY F*** til et møkka firma

kan jo også legge til selv med mine negative erfaringer fra telenor, tror dere ikke jeg var DUM nok til å prøve deres digitale tv tilbud? jo da, har ikke gjort noe enn å angra etter det + at ja vi har telenor isdn telefon også, den funker ikke den heller, dem har hvert her sikkert 10 ganger og sett på saken bytta ditt og datt, men neida, dem som ikke vet at man må ringe 2 eller flere ganger dem gir opp på 1. forsøk og det er NOE JEVLIG DRITT når man venter på VIKTIGE telefoner

edit: telenor har t.o.m opplevd det selv da dem prøvde og ringe oss tilbake etter en hendvendelese angående dette. Ergo dem har erfart det vi sier, men det hjalp oss ikke stort.

og selvom vi har klaget på digital dritten siden vi fikk den for snart 1 år siden, fant vi ut til vår store forskrekkelse at dem ikke hadde noe ting fra oss før nå. Dem har F*** meg bare ignorert alle våre klager helt til de sendte en fyr, først da ble det registrert feil oss hos

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

er det noen som har opplevd at etter dem sa opp sitt TELENOR ADSL abonnement, at dere har blitt ring 1 gang i uka av selgere som skal prøve å få dere til å skaffe TELENOR produkter

DET HAR JEG, etter at jeg sa opp så har jo F. meg telenor drevet med det jeg nesten vil kalle TELEFON TERROR

noen andre opplevd dette???

Lenke til kommentar

Jeg har Telenor, og er veldig fornøyd.

Veldig mange NGT-kunder som sier følgende om Telenor:

"Hold deg unna!"

"Dyrt og dårlig!"

"Ustabilt!"

99% av de som sier dette, har aldri hatt Telenor som ISP! De sier dette fordi de TROR det...

Faktum er at de fleste som har Telenor som ISP er kjempefornøyde!

Lenke til kommentar

jaja, jeg kan vel si at jeg har nå prøvd alt som går an og prøve fra Telenor og jeg må ærlig innrømme at jeg GLEDER meg til å bli kvitt dem 100% så når jeg bare blir kvitt hus telefonen og digital tv'en så.............ja jeg finner ikke ord engang for hvor DIGG det skal bli

edit: JA det hadde hvert vedlig fint av dere som SKRYTER av telenor kunne ARGUMETRE for det også ikke bare si at TELENOR ER BEST og ferdig med det

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Oplevde det 3 ganger de sa at de ville gi meg 702 kbs linje for 250 kr månden men med 1 gb grense jeg sa FUCK DERE

de er så ******* duster , linjene deres er dyre og er ustabile og det som er er at alle blir lurt til og abonere av Telenor på grunn av den ******* reklamen de sender

Lenke til kommentar

Dere som sier at telenorlinjene ikke er stabile må ha vært veldig uheldige. Sjekk dette da:

[20:31:23] .::::.  IRCname  : sim\!~sim@*.bb.online.no (Simon Snorkel)
[20:31:23] .::::.  channels : +#alinux.no 
[20:31:23] .::::.  server   : irc.homelien.no (Who Cares -- IPv6!)
[20:31:23] .::::.  idle     : 0 days 0 hours 3 mins 37 secs (signon: Sun Jan  4 01:21:13 2004)
[20:31:23] .::::. End of WHOIS

Kanskje noe kryptisk for mange, men sjekk signon tingen. Jeg har vært kobla til irc.homelien.no siden 4. Januar, og om litt over 2 uker online på IRC ikke er stabilt, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

hei

veldig mange lar seg lure av telenor pga all reklamen de har....

når en vanelig familie skal velge adsl så er det ofte enkelt å bare ringe det nummeret man får trykt i trynet hver gang det er en reklame pause, men man må

også huske at man kan ikke være kritisk mot alle som velger telenor,

det er faktisk noen som ikke syns det gjør så mye med en 1 gb grense.

men til topic starter så vil jeg nok annbefale NTG

;)

Lenke til kommentar
ja, og til nesten samme prisen som telenors toppabbonement får du jo dette fra NextGentel:

Delta 2000, fart: 2000/640, pris: 748kr/mnd.

Ingen andre i Oslo-området kan sammenlignes. BBF er jo såklart suverent best, men det avhenger jo sterkt av hvor du bor, så mest sannsynlig er det uaktuelt.

Du kan faktisk få den til 548,- pr mnd, dersom du bestiller gjennom ownersbuy.no hvor årlig medlemskap koster 150,-

Sitter på 704/128 fra Tele2 i dag og venter selv på 2000/640 pakken :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt NextGenTel helt siden april 2000 og da startet jeg på 640 kbps, så ble det oppgradert til 704 kbps, så oppgradert til 850 kbps, og nå igjen oppgradert til 1000 kbps, og prisen er helt uforandret. Det er hva jeg kaller et GAVMILDT selskap.

En ting som jeg tror er årsaken til dårlig kontakt med spillserevere mht spilling over nettet er at Telenor har BARE 128 kbps upload på sine fleste linjer, mens Nextgentel starter med 384 kbps, dette er 3,5 gang raskere bare der.

Det eneste negative med Nextgentel er rett og slett den dårlige kundeservicen, noe som har skejdd for de ble alt for populær på alt for kort tid i forhold til det de haddep lanlagt.

Nextgentel slår Telenor godt ned i støvlene når det kommer til mest for pengene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...