Bone Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Heisann! Skal snart flytte tilbake til Oslo. Her jeg bor for øyeblikket (hos min mor) har jeg Telenor ADSL 704/128 og fri bruk. I min nye leilighet skal jeg også ha bredbånd (det er ikke aktuelt å flytte abb., da min mor skal overta ADSL'n som er installert her), og jeg lurer på i den forbindelse om jeg skal holde meg til Telenor, eller om jeg skal gå over til NextGenTel på min nye/andre abbonement. Til opplysning så har jeg bare Telenor å velge mellom her jeg bor nå, så problemstillingen har heller ikke dukket opp før. Slik jeg ser det er "problemstillingen" følgende; Telenor -Dyrt +Dønn stabilt og god support NextGenTel +Billig(ere) -for meg et ukjent firma.. Hvis noen vil komme med kommentarer, så tar jeg de imot med Stor takk! mvh Bone Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Nextgentel: + bedre hastighet billigere + stabilt sålenge du ikke har herpa ruteren + bedre enn telenor på de fleste områder, untatt tilgjengelighet edit: uten å betale sjelda di og litt til slipper du ikke unna grensa til telenor. Til samme pris får du mye bedre hastighet og fri bruk hos NGT. Endret 22. januar 2004 av Nichotin Lenke til kommentar
mikk Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Finnes jo andre leverandører enn de to da. Sjekk markedet og du vil bli overasket Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 NGT (i tillegg til allerede nevtne ting: + vesentlig høyere opphastighet + har oppjustert laveste nedhastighet fra 704 (eller var det 768?) til først 850 og nå 1000 for samme pris + gjør litt morsomme sprell som å gi alle 4Mb en periode for å stressteste nettverket + har NAT'ing i ruter slik at denne funker litt som brannmur også (alle ser ikke positivt på dette) - innfører fakturagebyr på papirfaktura snart - mange har problemer med kundebehandling om det først skjer noe Generell regel for nytegning av ADSL-abo: Unngå Telenor. Velg evt. andre leverandører som baserer seg på Telenor sitt nett Lenke til kommentar
Pug Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg hadde Telenor før jeg gikk over til NextGenTel... Grunnen til at jeg gikk over til NextGenTel var at linja fra Telenor var svært ustabil... Den var nede sikkert 3-4 ganger i løpet av en måned. Det er svært irriterende... Jeg har aldri hatt problemer med NexGenTel, super hastighet, og super stabilitet. Har aldri hatt problemer med NexGenTel , men Telenor er en annen sak derimot... Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Nextgentel uten tvil. De er utvilsomt blant de dårligst på support, men produktet de leverer er mye bedre enn Telenor's ADSL. Dessuten får du ikke 704 linjer uten begrensning lenger. Skal du ha et ubegrenset abon., må du opp i 1024 linja som koster 749,- mnd. Til opplysning så har jeg bare Telenor å velge mellom her jeg bor nå, så problemstillingen har heller ikke dukket opp før. Det finnes flere leverandører som bruker Telenors infrastruktur. Alle disse kan også levere ADSL dersom Telenor kan. Eksempler på dette er Bluecom, Tele2 og Tiscali (finnes enda flere). Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) ja, og til nesten samme prisen som telenors toppabbonement får du jo dette fra NextGentel: Delta 2000, fart: 2000/640, pris: 748kr/mnd. Ingen andre i Oslo-området kan sammenlignes. BBF er jo såklart suverent best, men det avhenger jo sterkt av hvor du bor, så mest sannsynlig er det uaktuelt. Endret 22. januar 2004 av Nichotin Lenke til kommentar
roolf Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 NGT leverer et bra produkt men du må påregne at oppstart for linjen blir forsinket 3-4 ganger i forhold til avtalt leveringstid. Dette var i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 NGT leverer et bra produkt men du må påregne at oppstart for linjen blir forsinket 3-4 ganger i forhold til avtalt leveringstid. Dette var i alle fall min erfaring. Ikke min, ble fremskyndet her Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Ingen andre i Oslo-området kan sammenlignes. BBF er jo såklart suverent best, men det avhenger jo sterkt av hvor du bor, så mest sannsynlig er det uaktuelt. Hva er BBF? Jeg kommer til å bo på Frogner/Skillebekk. Det finnes flere leverandører som bruker Telenors infrastruktur. Alle disse kan også levere ADSL dersom Telenor kan. Eksempler på dette er Bluecom, Tele2 og Tiscali (finnes enda flere). Hvem vil du foretrekke? Har du +/- sider på disse? + har NAT'ing i ruter slik at denne funker litt som brannmur også (alle ser ikke positivt på dette) Vil dette påvirke min "stiloppgave nedlasting" på DC++ ? Vil det i såfall være mulig å "disable" denne innstillingen? Takk for Alle svar! Lenke til kommentar
hhhmmm Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 NGT leverer et bra produkt men du må påregne at oppstart for linjen blir forsinket 3-4 ganger i forhold til avtalt leveringstid. Dette var i alle fall min erfaring. har opplevd det samme med installasjonstid ja Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Telenor er best, absolutt! Anbefales... HAHA! Lenke til kommentar
SuperDeformed Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Min telenor skulle komme i mai 2003... ble koblet opp i oktober *yeay* Har telenor hos min mor og NGT hos min far, liker definitivt NGT titusenvis av ganger bedre! men det er jo meg... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Bare så det er nevnt, uttrykket "Telenors nett" blir ekstremt misbrukt i de fleste tilfeller, både her på forumet og i de fleste andre sammenhenger der det diskuteres ADSL og kvalitet. Generell regel for nytegning av ADSL-abo: Unngå Telenor. Velg evt. andre leverandører som baserer seg på Telenor sitt nett Folk som "bruker Telenor sitt nett", og jeg antar her at dere mener BlueCom m.fl, faktisk bruker sitt helt eget nett, sitt eget backbone, sin egen utenlandslinje m.m. Det eneste de leier fra Telenor er port i DSLAM'en i telefonsentralen, siden Telenor ofte eier disse. Å si "de bruker Telenor sitt nett" er *INGEN* garanti for kvalitet, snarere tvert i mot - hvis folk bruker det som et skrytemoment kan det bare være for å dekke over det faktum at de selv sitter på dårlig utstyr. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Ingen andre i Oslo-området kan sammenlignes. BBF er jo såklart suverent best, men det avhenger jo sterkt av hvor du bor, så mest sannsynlig er det uaktuelt. Hva er BBF? Jeg kommer til å bo på Frogner/Skillebekk. Det finnes flere leverandører som bruker Telenors infrastruktur. Alle disse kan også levere ADSL dersom Telenor kan. Eksempler på dette er Bluecom, Tele2 og Tiscali (finnes enda flere). Hvem vil du foretrekke? Har du +/- sider på disse? + har NAT'ing i ruter slik at denne funker litt som brannmur også (alle ser ikke positivt på dette) Vil dette påvirke min "stiloppgave nedlasting" på DC++ ? Vil det i såfall være mulig å "disable" denne innstillingen? Takk for Alle svar! BBF = Bredbåndsfabrikken Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Ingen andre i Oslo-området kan sammenlignes. BBF er jo såklart suverent best, men det avhenger jo sterkt av hvor du bor, så mest sannsynlig er det uaktuelt. Hva er BBF? Jeg kommer til å bo på Frogner/Skillebekk. BBF er bredbåndsfabrikken, en norsk sastnig av den svenske ISP en BBB - Bredbansbolaget. De har for tiden ( på ubestemt tid) stoppet utbygningen i norge, og bygger kun ut i sverige. De opprettholder derimot de installasjonene som foreligger. Eneste mulighet du har for å få BBF er å flytte til en boliggård hvor BBF allerede har installert. I etterkant har det kommet nye konkurenter på markedet som Lyse og BKK. Dog kun i Stavanger og Bergen. Hvorvidt det er andre som tilbyr Fiber i Oslo er meg uvvist. EDIT: Måtte bare le litt når jeg så dette på siden til BBB: "Tjänsten är ett Internetabonnemang med en kapacitet på 100 Mbit/s och en trafikbegränsning på 300 GB/månad." 320,- SEK Så gikk jeg inn på Telenor sine sider: Online ADSL 704/128 kbps - 1 Gigabyte 349,- NOK Endret 22. januar 2004 av Folo Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Jeg skiftet fra Telenor til NGT en gang etter 1. april 2003. Hovedgrunnen til det var at Telenor startet med å rute trafikken sin annerledes, noe som medførte at kundene til Telenor fikk ekstremt høy svartid mot enkelte spilleservere som f.eks battle.net. Her er mine erfaringer med de to internettleverandørene: NextGenTel + Raske linjer til lav pris. + Veldig stabile linjer. + God svartid mot battle.net. + Gaver, mens kundene til Telenor får utvidet nedlastningskvoten sin med et par GB, får kundene til NGT skrudd opp nedlastningshastigheten. + NGT har jevnlig skrudd opp hastigheten på bravo og charlie linjene uten å øke prisen. + Ingen nedlastningkvote på noen av linjene sine. - Kundeservicen er noe tvilsom, men den er under utbedring. - Har hatt litt problemer med e-post serverne tidligere. Telenor + Grei kundeservice, man får i alle fall kontakt. + Stabile og gode e-post servere. - Sparsom på linjehastighet, dyre linjer sammenlignet med NGT, man får ikke mer enn det man betaler for og helst skal man ha mindre enn det man betaler for. Ekstra overskudd betyr mye mer enn fornøyde kunder. - Linjene er ikke så stabile som NGT sine. - Ekstremt dårlig svartid mot battle.net. - Nedlastningskvote på noen av linjene sine. Endret 22. januar 2004 av Umbra Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hva er BBF? Jeg kommer til å bo på Frogner/Skillebekk. Bredbåndsfabrikken (samme som svenske Bredbåndsbolaget). Leverer 10 Mbit for noen hundrelapper i mnd. Disse har for øyeblikket store økonomiske problemer, og bygger ikke ut ny infrastruktur. Er du derimot så heldig at du bor et sted de allerede har bygd ut, leverer de uten problemer. De har såvidt jeg vet bare bygd ut i store borettlag, noe det finnes lite av på Frogner/Skillebekk. Hvem vil du foretrekke? Har du +/- sider på disse? Bluecom og Tele2 er vel blant de beste. Kjenner flere som har linjer fra dem, uten noen problemer (har vært noen poster her inne om ustabilitet på Tele2's linjer, uten at jeg har vært borte i noe sånt). Tiscali har fått endel kritikk for rot med faktura/dårlig support, så jeg tror ikke jeg ville ha valgt dem. Det finnes en 3. leverandør av ADSL infrastruktur i Norge som er bedre enn NGT. De er litt dyrere. Sjekk denne siden om du kan få derifra. Hadde jeg hatt valget idag, ville jeg nok ha valgt dem. Vil dette påvirke min "stiloppgave nedlasting" på DC++ ? Vil det i såfall være mulig å "disable" denne innstillingen? Nei, ikke noe særlig. DC++ fungerer fint i passive mode bak NAT, og du kan enkelt konfigurere routeren slik at active mode også fungerer. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Det finnes en 3. leverandør av ADSL infrastruktur i Norge som er bedre enn NGT. De er litt dyrere. Sjekk denne siden om du kan få derifra. Hadde jeg hatt valget idag, ville jeg nok ha valgt dem. Jeg kan få denne! Flere som vil annbefale denne? Hvorfor vil du forresten ha valgt denne? Catch Communications heter de forresten. Bluecom og Tele2 er vel blant de beste. Kjenner flere som har linjer fra dem, uten noen problemer (har vært noen poster her inne om ustabilitet på Tele2's linjer, uten at jeg har vært borte i noe sånt). Er disse også å foretrekke forran NGT? Hva med Catch Communications? BBF = Bredbåndsfabrikken Nå skjønner jeg hvor [bBB]SvenskeGutt kommer ifra! Litt treig av meg.. hehe Å si "de bruker Telenor sitt nett" er *INGEN* garanti for kvalitet, snarere tvert i mot - hvis folk bruker det som et skrytemoment kan det bare være for å dekke over det faktum at de selv sitter på dårlig utstyr. Mener du å si med dette at jeg bør holde meg unna Blucom og Tele2? NGT leverer et bra produkt men du må påregne at oppstart for linjen blir forsinket 3-4 ganger i forhold til avtalt leveringstid. Dette var i alle fall min erfaring. Sikker jeg som blander sammen ord og uttrykk her, men; hva mener dere med installasjonstid? Hva skal installerers? Måtte bare le litt når jeg så dette på siden til BBB:"Tjänsten är ett Internetabonnemang med en kapacitet på 100 Mbit/s och en trafikbegränsning på 300 GB/månad." 320,- SEK Så gikk jeg inn på Telenor sine sider: Online ADSL 704/128 kbps - 1 Gigabyte 349,- NOK hehe.. Minner meg om alkoholpriser og toll! EDIT; www.bredband.no er nede.. Fikk ikke sjekket.. Endret 22. januar 2004 av Bone Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Telenor bra kundeservice??? heller litt mer har hatt telenor mobil, isdn internett, og ADSL alle disse 3 tingene har jeg hatt EKSTREMT store problemer med når det gjelder kundeservice. eks. på mobil ble tvunget til å bytte abonnement, og de penger jeg hadde spart skulle betale mine fremtidlige regninger, fikk sktiftlig i posten at jeg ikke skulle betale regninger, så da gjorde jeg ikke det. Men hva skjer jo da jeg får purring, ringer og klager og får ny lapp i posten om at jeg ikke skal betale noe, og får inkasso i steden. Ringer og klager mer og det utvikler seg til at jeg får en siste advarsel og RETTSSAK står får tur. Hver gang jeg ringte sa de at de så feilen på dataen og at de skulle fikse det. Saken tok vel bare 2 måneder, UTROLIG nok klarte de å fikse feilen og jeg slapp rettsak nesten det samme begynte å skje med isdn abonnementet, men det ble løst litt fortere og mere smertefritt, MEN 1 år senere fikk jeg regning på 60,- ikke store summen, men jeg gidder ikke å betale for noe jeg ikke vet hvorfor jeg får. Etter og ha hørt send mail 100 ganger mens jeg venter på svar i telefonen så legger jeg på og sender mail. Får jeg noe svar? NEI. I steden får jeg en purring og jeg ringer en gang til og da sier de JEPP ser feilen på dataen DENNE SKULLE ALDRIG HVERT SENDT får jeg som svar. Utrolig nok ble det fikset med en gang Så har vi ADSL'en da Å FY SOM JEG SLET MED DEN. Den gang jeg skulle ha da sa de at det måtte stå på fatterns navn, IKKE vet jeg hvorfor men men, så ble det kluss med en regning og jeg sendte inn BEVIS etter BEVIS og fikk aldrig noe tilbakemeldining før det var purring eller inkasso, nesten et 1/2 år senere etter mye frem og tilbake sa de at det var min far som måtte ordne opp i saken, jeg mener HALLO hva med og si det MED EN GANG!!! i steden for og holde på i 1/2 år. Heldigvis fikk jeg en fyr som hadde litt peil etter 1/2 års tid og saken ble løst. MEN FY F å SURREPI..... dem er på telenor IKKE har jeg telenor mobill og er VELDIG glad for det, NÅ har jeg NEXTGENTEL ADSL, VELDIG glad for det også har ringt dem en gang og det problemet jeg hadda da fiksa vi over telefon på mindre enn 5min. Alle sier man må vente lenge for og komme igjennom på nextgengell, greit nok det men der virker det som de som jobber der i hvertfall har litt peiling GUD vet hvorl lenge jes satt og ventet på å komme gjennom når det gjaldt Telenor også gikk jo fort 1 time + at det som kom ut av de samtalene der var inkassor og man måtte ringe flere ganger TELENOR, FOR GUDS SKYLD IKKE BLAND DERE BORTI DEM vil dere ha mye inkasso og bruke MYE penger på ringe folk som absolutt burde hatt en annen jobb, da er det bare og skaffe seg et abonnement på Telenor sorry at det ble litt annet enn bare ADSL her, men jeg måtte bare få det ut. GUD det føltes digg edit: ser det er mange skrivefeil litt fler enn at jeg orker og rette dem Endret 22. januar 2004 av Goodall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå