Gå til innhold

Problemer med Min Datamaskin

Anbefalte innlegg

Det hele begynte idag når jeg trykket høyre musetast på min datamaskin og skulle se på egenskaper. Men når jeg gjorde dette hang pcen seg opp, or restartet. Jeg synes dette var rart og prøvde på nytt, og på nytt. Med samme resulttat hver gang.

Hva er det som er galt?

* Jeg har scannet for virus Norton 2004 med oppdateringer

* Jeg har kjørt Adware 6.0

Alt annet på min datamaskin virker untatt dette, jeg har aldri opplevd problemet før.

Please hjelp meg å løse saken! Takker for alle svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også være at den scanner DVD-rom eller brennere, og du har et jumper/driver/DMA-problem med en av de enhetene. Var borti noe lignende en gang, og da var det Master/Slave-jumperen som satt feil på en enhet.

Alt virket bra ellers, men pcn knela pga den jumperen når jeg gikk inn i My Computer.

Lenke til kommentar
Hva F*** er det som skjer. Nå stoppet plutselig mange av spillene mine å virke?

HJELP!!!

Tyder på at ting blir mere og mere galt her og jeg kan tenke at det er varmen som forårsaker dette.

Har maskinen din stått urørt i en viss tid så samler det seg mye støv i maskinen og det legger seg veldig ofte rundt selve CPU kjøleren, prøv med å rense den (blås hardt på den) og se om det hjelper, eventuelt kjør med sidedøren av for å finne ut av om det kan være et varmeproblem.

Lenke til kommentar
Det er vel neppe et varmeproblem da han har 60c på full load, er jo en ok temp det, er det ikke?

Både ja og nei! Av og til så er temperaturprobene feil kalibrert og jeg har sett feil på 20grd.

Som jeg også sa så kan det ha kommet mye støv i maskinen og dette fungerer som en isolator som legger seg på alle kjøleribber.

Men for å konstantere at det ikke er varmerelatert så bør han teste med sidedekselet av samt å rense alle kjøleribbene (blås de rene el. bruk myk kost).

PS. Hvor leste du av tempen Fredric?

Lenke til kommentar

Har du Alcohol 120%, Need for Speed Underground eller InCD på maskinen din? Ett av disse programmene lagde kluss på PC`n min. Det du beskriver er nøyaktig det samme som hendte meg. Feilen kom etter at jeg la inn ett av disse programmene. Holder vel en knapp på Alcohol... Jeg måtte formatere for å få bukt med problemet. Har ikke turt å legge inn noen av programmene etterpå. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Jeg leste av tempen i bios, men jeg bruker pcen hver dag, så hvorfor skulle det plutselig skje nå?

Hvis du leser av denne tempen i BIOS så er ikke maskinen under noe særlig last.

60 grd. er ekstremt mye under post så her har du garantert varmeproblemer!

60 grd. i BIOS uten last betyr at CPU'en kommer til å bli meget varm under last og sannsynlig helt opp i mot faregrensen for hva CPU'en klarer! Tipper minst 80grd under last.

Prøv som jeg sa, koster ikke mange kalorier.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det hjelper å reparere Windows XP, men det er jo verdt et forsøk. Jeg kom til å tenke på NFS-U, det er nok ikke det som plager maskinen din. Jeg har jo dette installert selv :blush:

InCD programmet mitt har jeg også hatt lenge på maskinen, men plutselig ble det krøll. Mulig det kan ha oppstått en konflikt med et annet program. Kan hende det er det som har skjedd med PC`n din også. Prøv å tenk tilbake på hvilke programmer du innstalerte sist. Fjern dem, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...