Gå til innhold

Prisforskjell på RAM?

Anbefalte innlegg

Har sett etter ny RAM og sett at det er litt pris forskjell men lurer på hvorfor.

feks

TwinMOS 512MB DDR PC3200 Dual

256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5..................:707,-

TwinMOS 1024MB DDR PC3200 Dual

512MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5..................:1364,-

Mens feks

3200LL Corsair 512MB DDR TWINX PC3200LL

256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2 ....................:1383,-

OCZ 512MB DDR PC3200 Dual PLATINUM

256MB x 2, 400Mhz, 2-2-3-5 ............................:1292,-

OCZ 1024MB DDR PC3200 Dual PLATINUM

512MB x 2, 400Mhz, 2-2-3-5 ............................:2533,-

Er det virkelig så stor kvalitets forskjell at disse pris forskjellene kan forsvares eller er det andre ting som ligger til grunne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om det er verdt pengene kan diskuteres. Kan snakke om Corsair minnet vs TwinMos som du nevner.

Corsair minnet i dette eksempelet har en del lavere latency/forsinkelse som er en ganske stor fordel til AMD systemer.

Corsair har kjøribbe en kjøleribbe rund minnebrikken som gjør at du kan klokke en del, Corsair har også livsgaranti som er en klar fordel hvis noe går galt.

CorsairLL minnet er en del bedre contra TwinMos, men om de er verdt den dobbelte prisen kan diskuteres.

Håper dette hjalp litt

Lenke til kommentar

Personelig ville jeg valgt kvalitetsram , spes om du skall klokke , en bra brikke til ditt oppsett er ocz 3700 eller 4000 om du klokker normalt skall du ikke klokke kjøper du en 3200 ram.

Du kan selvfølgelig klokke langt med 3200 ram også ved å kjøre denne asynkront med cpu men dette krever brikker med veldig lav timing for å klare å kompansere for ytelsestapet.

Lenke til kommentar

For å si det slik: Hvil du ha dobbel mengde med minne eller vil du ha et minne som kansje yter et par prosent bedre men koster det dobbelte?

1GB minne i god vanlig TwinMOS kvalitet er et bedre valg enn 512MB med høykvalitetsminne.

Ytelseforskjellen mellom disse brikken kan i kan ikke forsvares når man ser på pris/ytelse.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
om det er verdt pengene kan diskuteres. Kan snakke om Corsair minnet vs TwinMos som du nevner.

Corsair minnet i dette eksempelet har en del lavere latency/forsinkelse som er en ganske stor fordel til AMD systemer.

Corsair har kjøribbe en kjøleribbe rund minnebrikken som gjør at du kan klokke en del, Corsair har også livsgaranti som er en klar fordel hvis noe går galt.

CorsairLL minnet er en del bedre contra TwinMos, men om de er verdt den dobbelte prisen kan diskuteres.

Håper dette hjalp litt

Jeg tviler sterkt på at man kan gå 80 år etter på i den data butikken du kjøpte rambrikken for så og kreve ny... Jeg skal bytte en Corsair PC3200 har dere det på lager... Nei det minste er 128 terabyte.... Du må nok gå på teknisk museum..

Pluss at jeg tviler på at den butikkern overlever i 80 år..

:roll:

Lenke til kommentar

klokking. ville jeg gått for pc 3700 eller pc 4000 noen vil sikkert si noe annet anngående timings og slikt. men. jeg selv har corsair xms pc4000 og har klokka til ...fra p4 2.4 til 3.3 og kjører primestabilt. stoppet på 3.1 ustabilt med geil value pc3200. men det har sikkert noe med ditt system å gjøre. tror nesten snekkern må til eller noen annen "expert" for å kommentere

Lenke til kommentar

Det hele kommer jo an på hvor mye penger du har. For meg som student som hele tida prøver å velge det som gir mest for penga så er Twinmos det merket jeg foretrekker for tida.

Om vi setter spillytelse som målet og valget står mellom et skjermkort til 1000+dyr ram vs skjermkort til 2000kr+billig ram så er det ingen tvil om hva som gir best ytelse, selv etter at du har klokka. For noen her inne så vil jo ikke dette være noen reell problemstilling da de kjøper et Radeon9800XT kort uansett, men noen av oss har et budsjett vi må holde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...