Gå til innhold

Sony CPD-E400P 19" - erfaringer...

zemtex

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter det beste 19" kjøpet...

Har så langt funnet disse modellene:

- Sony CPD-E400P (4400,- it-butikken)

- Sony CPD-G420 (5500,- it-butikken)

- Eizo F730 (6300,- komplett)

- Eizo T761 (6700,- komplett)

Ønsker selvfølelig å bruke minst mulig penger, så Sony E400 er det lokiske valget, men ser at de andre har en det bedre sesifikasjoner! Er ute etter å kjøre 100Hz i 1152x864 +... Har nå en 17" Eizo som jeg er meget godt fornøyd med, men trenger noe større!

Kom en komentarer og gjerne foreslå andre skjermer og andre web-shoper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert ViewSonic ser jeg, det er jo meget bra kvalitetsmerke det også. Ta en tur til Databutikken så finner du de der, den beste de har tilgjengelig koster 4900kr, du trykke her for å komme direkte info side om denne skjermen. Ganske bra spesifikasjoner med hele 80Hz oppfriskning i 1856x1392 oppløsning eller 77Hz i 1920x1440 oppløsning. Er du etter 100Hz oppfriskning så er jo det optimale valget 1280x1024 hvor skjermen klarer 107Hz :smile:.

Har ikke Viewsonic selv, men det er den skjermen jeg skal så fort jeg har nok penger til å bytte skjerm.

Telcontar.

---------------------------------------

Dell Dimension XPS-R450

Dual boot Win2k/WinME

PIII 1GHz

768MB RAM

IBM 60GB HDD

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR

3dMark 2000, ca.6600p

--------

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-26 15:04 ]

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-26 15:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-26 15:03, Telcontar skrev:

*litt om viewsonic*

Jeg sitter på en ViewSonic E790(19"). Min modell er ikke særlig flat, men kontrasten er god og fargene over middels. Det som derimot irriterer meg(og alltid har irritert meg med skjermen) er at den er pokker så vanskelig å holde rein! Ikke nok med at den er vanskelig å rengjøre, men skjermen(altså glassflata) blir pokker meg så fort skitten igjen også og da er den ikke særlig behagelig lengre å se på heller...

Har lest diverse brukerkommentarer og det er flere som sier det samme som meg. Min neste skjerm blir IKKE en ViewSonic.

Skjermen min http://www.viewsonic.com/products/crt_e790.cfm

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-26 17:29, magfa skrev:

kjøpte selv sony g420 etter en del luring.

er kjempe fornøyd kjører 108.5hz på 1200x1000. mulig den 400 er bra nok den å men...

anbefales.

Med andre ord, den vil være et god kjøp på It-Butikken(har falt i pris i det siste...5300,-!) ?

Merker du noe til de to strekene som går over skjermen?

Mvh Zemtex

Lenke til kommentar

Har en Sony E400 på jobb. Jeg har egentlig ikke noe å utsette på den, kjører i 1280x1024@85Hz og det er bra nok synes jeg. Modellen skal visstnok ha bittelitt problemer med geometrien, men det har jeg ikke merket noe til (bruker den dog hovedsakelig til teksbehandling). Blir ikke "sliten" av den. Skarpt, klart og lyst bilde.

G420 har jeg ikke prøvd, så den kan jeg ikke uttale meg noe om.

Lenke til kommentar

Morro!

Oppga i første mld at Sony G420 kostet ca 5800,-

Deretter så jeg at prisen var endra til 5300,- til mim store glede... men hvor lenge var Adam i paradis?!?!?! Prisen var nå nettopp justert opp igjen til 5800,- :sad: :sad:

Synes dette var unødvendig av it-butikken!!!

Lenke til kommentar

Hmmm.... Begynner å merke at valget vil falle på Sony G420... Men får prøve å følge med på prisene fremover, siden de varierer en del på It-butikken. Er en "trofast" kunde til Komplett, men når de ligger 1000,- høyere i pris enn hos It-butikken, så handler jeg heller hos sistnevnte!!!

Tipper en kombinasjon med denne skjermen og Ati 8500(med fremtidige drivere...) vil bli rått!

Hvis noen vet om bedre netshop's som har denne skjermen, si gjerne ifra!

MVH Zemtex

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...