nxm Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Gooooood dag folkens. Godt humør i dag, ja. Men i alle fall, for at ikke dette skal gå off topic. Skal kjøpe meg nytt nettverksutstyr jeg skal bruke trådløst. Og jeg vurderer Asus SpaceLink WL-500G. Er det noen som har noen erfaringer med dette produktet? Har jeg forstått det riktig om jeg kan disable/deaktivere NAT funksjonen med denne routeren? Sånn at hver PC i nettverket mitt får en IP hver av min ISP (BlueCom), og ikke fra DHCP i routeren? Hva synes dere om dette produktet? Hadde tidligere en D-Link router (DI-624), er dette et bedre kjøp? Ønsker ikke lenger å bruke D-Link produkter, da jeg kun har hatt dårlige erfaringer med det! Takk! -nxm- Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Søk. Det finnes allerede en milelang post om denne, med tweaks og meninger! -KJ EDIT: Og ja, det går an å sette denne som AP i stedet for GW som du beskriver over. Endret 22. januar 2004 av jevel Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 hmm..ingen nettbutikker har den asusen inne.. komplett får ikkje den før i slutten av februar. Lenke til kommentar
nxm Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Er Asusen noe å satse på da, tro? Leste hele det forrige emnet om dette produktet, virket ikke som det fikk så veldig mye positiv omtale. Tross det itpro og barbara.no har sagt. :\ Eller er det bare de tre/fire som hadde problemer der, og virkligheten er egentlig en helt annen? At mange andre har den og bruker den uten problemer? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har Asus routeren det er snakk om her. I forhold til den enkle 3com wlan/routeren jeg hadde så var denne veldig problematisk å sette opp. Slet lenge med å få kontakt med den i det hele tatt, når jeg først fikk kontakt så var den veldig ustabil. Oppgraderte firmware etter jeg plugga inn vanlig tp kabel for å konfigurere litt mer avanserte ting. Ble klart mer stabil etter det, men det hender den detter ut i ny og ne. Veldig irriterende egentlig. Den skal byttes ut så fort noe lignende dukker opp fra 3com eller noen andre som har litt større ry på seg for å lage slike produkter. Hvis noen har url til den lange threaden om denne routeren så setter jeg pris på å få den. Telcontar Lenke til kommentar
nxm Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Det er dette emnet du er på utkikk etter: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...8462&hl=wl-500g -nxm- Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har den Asus'en, og er dønn stabil. Bruker nest nyeste Firmware, kjører med 128Bit WEP på Channel 13. Men den var VELDIG ustabil før jeg oppgraderte Firmware og bytta Channel 13. Er vel Channel 1 som er default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå