The_evil_blue_toad Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har skaffet meg ny maskin. Der er hardisken delt i 3 (partisjoner...?) Iallefall står de oppført som Boot, recovery og noe jeg ikke komme på i farte, men det hørtes like skremmende ut som recovery. Hvordan slår jeg disse sammen? Evt. er det noe problem om jeg oppretter en mappe med spill og filmer i f.eks Recovery? Vil dette få følger (recovery inneholder drivere osv.) Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er det en Elkjøp pc (eller liknende)? Endel av disse ferdig-maskinene kommer ofte med en partisjon som er satt av til en recovery ordning. Hvis alt går til h****** og ingenting virker kan man da kjøre et recovery program og den setter alt tilbake til sånn det var når du kjøpte maskinen. Hvis du føler at du ikke trenger dette kan du trygt fjerne de ekstra partisjonene. MEN, pass på å ta backup av alle personlige filer før du begynner og beregn at du må installere Windows på nytt, for fjerning av partisjoner er en litt risky business med henhold til at man kan miste filene. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Ja det er en ferdig pc. Den har en backup og recovery partisjon (sjekka i går) Men kan jeg legge spill osv inn på recovery uten følger? evt. hvilke følger? Den har 1 gb med brukt plass av 50 gb... Litt kjipt. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Ikke noe problem å opprette en mappe og lagre ting og tang på denne partisjonen, men tenk deg om før du sletter/slår den sammen med andre partisjoner. Så vidt jeg vet følger det lite orginal CD'er med en slik maskin, hvilket betyr at det meste som følger med av SW, inkl. OS ligger på denne partisjonen. Uten at jeg vet mye om dette, råder jeg deg også til å høre med butikken du kjøpte den i om dette kan gi problemer i forhold til support/garanti... Endret 24. januar 2004 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå