MrKnudsen Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei! Jeg har en PowerBook G4 m/airport kort som jeg gjerne vil knytte i sammen med min Pentium PC (WinXP) m/trådløst nettverkskort (som skal være kompatibelt med Mac'en). Kan jeg knytte disse maskinene direkte mot hverandre (noe jeg ikke får til), eller må jeg skaffe meg en router? Takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Nei, du skal ikke behøve å anskaffe noen router. Jeg vet ikke hvordan det må gjøres, men så vidt jeg vet, så skal det ikke være noe behov for ekstrautstyr. Lenke til kommentar
MrKnudsen Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Takk for hjelpen! Men har fremdeles ikke fått det til... Så jeg har bestemt meg får å kutte ut PCen helt heller. Så nå blir det 100% mac fremover! Endret 25. mars 2004 av MrKnudsen Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 PC'en finner Airport automatisk om trådløskortets radio i pcen er aktivert og om airporten er rett satt opp... Bruk AirPort Admin Utility til dette, finnes på mac'en, og kan lastes ned for pc.. Noen bærbare må nettverkskortet aktiveres. Du finner alt du vil vite om Airport oppsettet på Apple sine support sider! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Bruk såkalt adhoc. Dette er trådløst nettverk mellom to trådløse nettverkskort. Med Mac OS X 10.3 (Panther), kan man opprette trådløst nettverk, som andre mac-brukere får opp. Om dette "trådløse nettverket" dukker opp som vanlig trådløst nettverk på pc'en, vet jeg ikke. I værste fall kan du bare installere programvaren som følger med det trådløse nettverkskortet til pc'en. Der kan man nemlig velge om man skal bruke vanlig eller adhoc. Lenke til kommentar
nilka Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hvis du oppretter trådløst nettverk på macen med powerbooken din som en slags basestasjon så skal PCen din finne nettverket som macen står for. Har prøvd dette før og da har det i alle fall fungert knirkefritt uten noe mer oppsett. Bare pass på at de 2 maskinene er innenfor samme ip range. 192.168.1.xxx eller hva annet du måtte ønske å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå