Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppkjøring

DocJ

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Endelig har dagen jeg har ventet på lenge endelig kommet

og i morra skal jeg ha oppkjøring. Begynner å bli litt nervøs

nå og er det noen som har noen bra tips å komme med eller? ;)

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det glatt veg så hold for all del tilpass farten etter forholdene. Skulle sensor spørre hvorfor du holder lavere fart enn fartsgrensen, så si at du tilpasser farten etter forholdene. Glatt veg gir lengre bremselengde osv. Sier du noe annet blir det en stygg minus i margen.

Og for all del, det er bare å ta det med ro. Ingen grunn til å stresse eller noe. Skulle du f.eks kjøre feil veg så er det IKKE noe minus og vil på ingen måte trekke i noen rettning. Slike ting kan skje hvem som helst.

Det du skal være spesielt obs på er uoversiktligekryss. Jeg kjørte opp i Hamar og der er det spesielt 2 kryss man skal være svært obs på. I det ene krysset var det faktisk en som brøt vikeplikten rett forran fjeste på meg :angry:

Enda en ting man kan passe på er å bremse ned for fotgjenger som skal over. Har faktisk på vurderingsarket at jeg viser hensyn for forgjengere :thumbs:

En siste ting: Skulle sensor bremse for deg så behøver det faktisk ikke bety mer enn at du ikke så at en bil fra venstre ikke overholdt vikeplikt, altså det behøver ikke være feil fra din side.

Lenke til kommentar

Takker for svarene da :)

Jeg prøver å ta det med ro nå ja selv om jeg er nervøs

og gira på engang. Ser ut som det skal bli noe veldig glatt

nå ihvertfall, har da god tid til å tenk på alt jeg gjør ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...