Marvil Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Må snart til å begynne å velge hva jeg skal til med de neste årene.. Har egentlig aldri tenkt på grafikk, men lurte på hvor og hvordan man kan utdanne seg slik..? At man lærer seg PhotoShop, evt andre grafikkprogrammer, og lager design av div slag.. Vet om Grafisk Design, men det er vel et VKII kurs, så det er litt sent for meg.. Noen som har peiling..? Og lønn..? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hyperisland kanskje? Itakademiet og tilsvarende sted er ikke anbefalt. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Noen som har peiling..? Og lønn..? Lønn kommer etter hva jeg har forstått veldig an på hvor dyktig man er, og selvfølgelig hvem som er oppdragsgiver. Har også forstått det slik at det er en usikker bransje å saste innen, da det er dårlig etterspursel etter folk og få jobber. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Må snart til å begynne å velge hva jeg skal til med de neste årene.. Har egentlig aldri tenkt på grafikk, men lurte på hvor og hvordan man kan utdanne seg slik..? At man lærer seg PhotoShop, evt andre grafikkprogrammer, og lager design av div slag.. Vet om Grafisk Design, men det er vel et VKII kurs, så det er litt sent for meg.. Noen som har peiling..? Og lønn..? Idefagskolen i Tønsberg? Lønn? Mph... Vet ikke jeg. Er ikke markedet ganske mettet av web-designere da? Om du skal ha jobb i det heletatt holder det ikke med utdanning. Må ha snøring! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Ok, dette blir litt ot da men; Jeg vil tro det beste er å lære av seg selv og andre, drive med grafikk/ webdesign som hobby og ha en fast jobb ved siden av. Da kan en ta oppdrag i ny og ne som det passer en, og etterhvert vil en bygge seg opp et greit rykte. Innbringende er det også! Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Ikke gå for en utdannelse som webdesigner, du finner ikke en god jobb under det, dersom du trur du har muligheter for å gjøre det bra under webdesign da må du ****** meg være god altså, Vi har jo medie og kommunikasjon <- regner med at det er denne linjen hvor man lærer photoshop og andre programmer. illustrator osv. TEKNISK TEGNER er best! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Hm.. Det var det jeg tenkte.. Kanskje låne meg en PhotoShop bok istedet.. Syns det er morsomt å leke med PS, så lurte bare på hvilke utdanningsmåter det var innenfor det. *satse på noe annet* Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Det beste er vel å komme seg inn på en høgskole: Kunsfagskolen i Bergen eller Høgskolen i Oslo Det er jo også endel private skoler som har godt rykte, Westerdals i Oslo f.eks... Utlandet kan være lurt å vurdere også.. Uansett det er en vanskelig bransje, og man må ha solid erfaring og bredde på det man gjør... Helst må man kunne design for papir og skjerm like godt... Er selv utdannet webdesigner samt eg skal ta fagbrev som Mediegrafiker, da bynner eg å få et ganske bra grunnlag... Men blir vel å ta Bachlor i Grafisk design etter dette. Det som er viktig med webdesign er at man MÅ kunne kode godt også, det er ingen som ansetter rene webdesignere som kan lage noe i et grafisk html prog, det er bære et hjelpemiddel, koding gjøres i Notepad. Har men et godt øye for design, er kreativ og koder som en helt, kan man lykkes ganske lett... Dessverre er det for mange amatører som trur de kan faget, og igjen presser bransjen med design for dumpepris, dette har ført hele bransjen i et dårlig lys. Noe av det viktigste er å knytte til seg kontakter hele tiden, være frempå og vise hva man kan, gjelder fra første stund... Har man en fot innenfor er det mye enklere. Endret 22. januar 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Check out! Skoleprosjekt dè là moi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå