Gå til innhold

Nytt skjermkort


DraZeN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon kortene har god TV-out (S-video). Alle kortenen i serien har samme TV-out kvalitet, så hvilket kort du velger avhenger av hvor mye 3D (spill) ytelse du trenger, evt hva du trenger av tilkoblingsmuligheter.

 

Hercules 3D Prophet 9800SE AIW 128MB gir mye for pengene selv om det koster rett over 2000,-. Men AIW kortene har innebygget TV tuner, god fjernkontroll samt både S-video inn og utgang.

 

Hvis spill ytelsen ikke er så viktig kan du få samme egenskapenen med Sapphire Radeon 9200SE AIW 128MB DDR

 

Hvis du ikke trenger TV tuner og fjernkontroll så er Radeon 9800SE 128MB DDR mye ytelse for ca 1500,-

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
Det er feil :roll: ATi kan ikke måle seg med nVidia når det kommer til tv-out.

Kjøp et FX5900XT/et billig FX5900 og du får tv-ut med kvalitet.

ATI er overlegen nVidia når det gjelder TV-utgangen og er fullt på høyde med de beste Matrox kortene!

 

Skal du kjøpe et kort til 2k så ville jeg ha valgt et 9800SE AIW kort siden jeg har god erfaring med det jeg selv har.

I tillegg så kan ca. 50% av disse kortene moddes via software (drivere beregnet for det) og da får du et "ekte" 9800PRO AIW kort til 2k!

 

Du kan lese litt mere om suksessraten og modden på http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=171609&hl=

Lenke til kommentar
Radeon kortene har god TV-out (S-video). Alle kortenen i serien har samme TV-out kvalitet, så hvilket kort du velger avhenger av hvor mye 3D (spill) ytelse du trenger, evt hva du trenger av tilkoblingsmuligheter.

 

Hercules 3D Prophet 9800SE AIW 128MB gir mye for pengene selv om det koster rett over 2000,-. Men AIW kortene har innebygget TV tuner, god fjernkontroll samt både S-video inn og utgang.

 

Hvis spill ytelsen ikke er så viktig kan du få samme egenskapenen med Sapphire Radeon 9200SE AIW 128MB DDR

 

Hvis du ikke trenger TV tuner og fjernkontroll så er Radeon 9800SE 128MB DDR mye ytelse for ca 1500,-

Har 9200 kortet veldig dårlig spill ytelse?? spiller for det meste battlefield 1942, cs, wc3, max payne og sånt. har nå et Gainward ti 4800 se

Lenke til kommentar
Radeon kortene har god TV-out (S-video).

Det er feil :roll: ATi kan ikke måle seg med nVidia når det kommer til tv-out.

Kjøp et FX5900XT/et billig FX5900 og du får tv-ut med kvalitet.

gidd stress om det.

ati har alltid vært overlegne nvidia på tv-ut.

du har kanskje aldri prøvd et ati kort tenker jeg?

Tror du jeg sier det hvis jeg ikke har testet?

Hadde et 9600XT før, men nå har jeg FX5900 og det gir meg evig bedre tv-OUT.

Har du prøvd et FX kort da?!

Lenke til kommentar
Radeon kortene har god TV-out (S-video). Alle kortenen i serien har samme TV-out kvalitet, så hvilket kort du velger avhenger av hvor mye 3D (spill) ytelse du trenger, evt hva du trenger av tilkoblingsmuligheter.

 

Hercules 3D Prophet 9800SE AIW 128MB gir mye for pengene selv om det koster rett over 2000,-. Men AIW kortene har innebygget TV tuner, god fjernkontroll samt både S-video inn og utgang.

 

Hvis spill ytelsen ikke er så viktig kan du få samme egenskapenen med Sapphire Radeon 9200SE AIW 128MB DDR

 

Hvis du ikke trenger TV tuner og fjernkontroll så er Radeon 9800SE 128MB DDR mye ytelse for ca 1500,-

Har 9200 kortet veldig dårlig spill ytelse?? spiller for det meste battlefield 1942, cs, wc3, max payne og sånt. har nå et Gainward ti 4800 se

Vel, kjøper du deg et 9200 får du myyye dårligere ytelse.

Kortet ditt holder en stund enda :yes:

Lenke til kommentar
Radeon kortene har god TV-out (S-video).

Det er feil :roll: ATi kan ikke måle seg med nVidia når det kommer til tv-out.

Kjøp et FX5900XT/et billig FX5900 og du får tv-ut med kvalitet.

gidd stress om det.

ati har alltid vært overlegne nvidia på tv-ut.

du har kanskje aldri prøvd et ati kort tenker jeg?

Tror du jeg sier det hvis jeg ikke har testet?

Hadde et 9600XT før, men nå har jeg FX5900 og det gir meg evig bedre tv-OUT.

Har du prøvd et FX kort da?!

På FX5900 og FX5950 er det samme tv ut/inn chip Philips SAA7108AE, dette er en rimelig og funksjonell løsning, men altså ikke high end :)

Lenke til kommentar
Har 9200 kortet veldig dårlig spill ytelse?? spiller for det meste battlefield 1942, cs, wc3, max payne og sånt. har nå et Gainward ti 4800 se

Glem bf1942 og MP2 hvis du kjøper et 9200 kort, enten om det er SE utgaven eller ei.

Jeg ville anbefale et 9600PRO kort som minstemål.

Et 9800SE AIW yter det samme om ikke litt bedre enn et 9600PRO kort men kan du enablet de siste 4 pipelinene via drivere (omegacorner.com) så har du et ekte 9800PRO AIW kort til en rimelig penge.

 

Som sagt, skal du forvente bra grafikk og bra flyt så bør du minst gå for et 9600PRO kort.

 

Min personlige favoritt til 1400 kr er Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade 128MB

 

Min personlige favoritt til 2000 kr er et 9800SE AIW eller et av de nyeste Gainward Geforce FX 5900/Ultra-1100 XP 128 MB

5900 kortene selges til dumpinspriser for å holde tritt med ATI og dette er et meget godt kjøp med masser av muskeler!

 

En fordel med FX5900 kortet er at det lett kan flashes med en 5950 BIOS!

 

nVidia har kommet seg når det gjelder TV-ut men allikevel så er ikke driverene/applikasjonene fullt så bra som ATI sine.

Lenke til kommentar
Hva begrunner du det med?

Hvis du mener siste setning så er svaret ganske enkelt, kortet har en bedre tv-chip, bedre utfylling av skjerm, skarpere bilde og hardware akselrasjon for DivX.

Jeg liker også funksjonene/oppsettet i fanebladet for TV egenskaper bedre enn nVidia's egenskaper og har bedre/flere tweaks også (min smak men jeg tror at de aller fleste som har hatt et nytt ati kort er enige i dette).

 

Med andre ord så mener jeg at kvalitet/funksjon er bedre på ATI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...