Gå til innhold

Mot bedre tider for AMD

Anbefalte innlegg

AMD har gått i underskudd i mange år. Underskuddene i løpet av 2001-2002 var på samme størrelse som inntektene de 15 årene før det. Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan de kan ha valgt å hatt "alvorlige pengereserver" mens aksjekursen har stupt og investorer har trukket seg. Ikke særlig lurt. En annen ting som motsier deg er det faktum at denne gjelden vokser seg så stor at det er langt lurere å ta alt i nye lån enn å ha penger på bok og i tillegg ta MER lån.

Et lite hint: 11. september 2001, hva skjedde med aksjekursene etter det tror du? :no:

Men iløpet av 2003 så doblet faktisk AMD salget sitt og aksjekursen er blitt tredoblet, noe som er utrolig sterkt. På akkurat disse områdene så er faktisk AMD bedre enn Intel for tiden.

Men hvis du har en kilde på at at AMD har "alvorlige pengereserver" skal jeg vurdere innlegget ditt en gang til. Det du har sagt her, uten referanser, strider mot alt som har vært skrevet i pressen de siste årene, og ærlig talt, mot sunn fornuft også.

Jeg tror ikke AMD har noen som helst problemer med å tiltrekke seg investorer, da dette markedet er veldig attraktivt i forhold til andre mer kjedelige markeder...

Se bare denne saken hos News.com:

Semi survival

http://news.com.com/2009-1001-981418.html

"Semiconductors are like the airline industry," "They are sexy, and investors are always willing to lose money on the airline industry."

Det ser veldig lyst ut for AMD i år, ingen tvil om det :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2002:

This article is not online, but made interesting reading. According to the magazine, AMD has cash reserves of $1.1 billion, while Intel has $10.1 billion in cash.

http://www.theinquirer.net/?article=6005

2001:

We are not talking insignificant amounts of money here. As far as we can gauge it, Intel's current cash pot and short term investments amounts to around $7 billion, while AMD has round about $1.6 billion to spare.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

snorreh: Du gikk helt utenfor det jeg spesifikt kritiserte her. Jeg bestrider enkelt og greit bare at de har "alvorlige pengereserver". Alt som har skjedd de siste årene peker i stikk motsatt retning, det samme gjør AMD sine beslutninger og finansiering. Og ikke minst årsrapportene.

Og hva de måtte ha foretatt seg det siste året er heller lite interessant, de har gjeld som effektiv eliminerer penger de måtte ha satt på bok når de såvidt begynte å tjene penger ifjor. Ergo, "alvorlige reserver" fra tidligere tider er en ganske absurd påstand etter mine begreper.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
2002:

This article is not online, but made interesting reading. According to the magazine, AMD has cash reserves of $1.1 billion, while Intel has $10.1 billion in cash.

http://www.theinquirer.net/?article=6005

2001:

We are not talking insignificant amounts of money here. As far as we can gauge it, Intel's current cash pot and short term investments amounts to around $7 billion, while AMD has round about $1.6 billion to spare.

1 milliard(=billion i USA, dersom det skulle være uklart, vår er billion er 10^12) dollar er faktisk ikke veldig mye når underskuddet er på 300 millioner. Dessuten sier man ingenting om hvor disse reservene kommer ifra, så det kan like godt være midler fra investorer og ikke resultat av overskudd. Dog betyr det vel at AMD kan klare seg i noen år til dersom tallene forbedrer seg for dem.

Lenke til kommentar
Skutt gullfuglen og gullfuglen... Ser jo hvor mange amd problemer (64) det er bare her på forumet.. :thumbdown:

En god del av de problemene er relatert til chipset og hovedkort, jeg hadde bare problemer med mitt første a64 hk (asus k8v deluxe) som gikk rett i retur, jeg fikk et abit kv8-max3 og dette hket har fungert feilfritt så og si.

det vanvittig bra ytelse på de nye a64, et vanvittig responsivt system og kvikk i respons, sånt kan ikke målest med benchmark.

Stå på AMD :thumbup:

Lenke til kommentar
AMD er jo bare så evig eid av Intel på verdensbasis at det går ikke ann. Nå kommer vel alle AMD fjortissene og klikker, men sånn er det. Det er på grunn av alle bedrifter som bruker Intel, vedder på at over 80% av alle firmaer og bedrifter bruker Intel. Har selv AMD

Ja, og hvorfor selger Intel bedre? Jo, fordi firmaer som Dell, hp og andre selger celeron fordi de kan reklamere for høy frekvens, men det de ikke sier er at en duron på 1,6 giga slår den! I dagens samfunn, kjøper selv bestemor pc, og da bestemmer sønnen hennes som har hørt at "høy mhz er bra" og anbefaler dette. Jeg ville heller kjøpt en duron enn en celeron. Intel selger nok mest pga navnet, ikke ytelsen..

Dette er ikke ment som hets mot intel, da jeg har både intel og amd.

Lenke til kommentar
Jepp men husk at for 80% av dem som kjøper pc er ikke ytelsen så viktig, de fleste blir brukt til surfing på nett og litt brevskriving og da kjøper de det som de føler er trygt og kjent.

Ja, det er det jeg mener. De har hørt at AMD er "varme og ustabile" , som de var for noen år siden, og holder seg da til gode gamle intel.

god natt..

Lenke til kommentar
Ja, AMD virker å ha skutt gullfuglen med sine AMD64-prosessorer.  AMD har de siste par årene tapt mye penger på salg av Flash-minne, men også den biten er blitt lønnsom nå så da lover fremtiden meget godt.  Mye skal gå galt dersom ikke 2004 blir et overskuddsår for AMD :thumbup:

Skutt gullfuglen og gullfuglen... Ser jo hvor mange amd problemer (64) det er bare her på forumet.. :thumbdown:

Fordi 64 bits prosessorer er heilt nytt, og ingenting er tilpassa det endå. Vil sansynligvis vere en overegangsfase, men AMD har et forsprang på intel når det gjelder 64 bits CPUer..

Håper inderlig at AMD går med overskudd framover, slik at det ikkje er sansynlig at AMD forsvinner fra markedet, og gir Intel nærmast monopol på CPUer i vanlige PCer...

Lenke til kommentar
Ja, AMD virker å ha skutt gullfuglen med sine AMD64-prosessorer.  AMD har de siste par årene tapt mye penger på salg av Flash-minne, men også den biten er blitt lønnsom nå så da lover fremtiden meget godt.  Mye skal gå galt dersom ikke 2004 blir et overskuddsår for AMD :thumbup:

Fordi 64 bits prosessorer er heilt nytt, og ingenting er tilpassa det endå. Vil sansynligvis vere en overegangsfase, men AMD har et forsprang på intel når det gjelder 64 bits CPUer..

Håper inderlig at AMD går med overskudd framover, slik at det ikkje er sansynlig at AMD forsvinner fra markedet, og gir Intel nærmast monopol på CPUer i vanlige PCer...

Tror nok ikke AMD vil forsvinne fra markedet;) (håper jeg ihvertall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...