unwill Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Kundeservice hos HWB: Kjøpte et AMD64 + Asus K8V i går, men fikk ikke maskinen til å starte, så nå skal jeg snakke med HWB og sjekke hva de vil gjøre med saken. Det jeg ønsker er at de enten kommer med tips til hvordan de løser problemet, eller sender et nytt et. Det beste er jo at de sender meg med en gang (gjerne et annet hovedkort til ca samme pris, for jeg ønsker egentlig ikke Asus mer etter alle skrekkhistoriene jeg har lest) også vente på at jeg sender tilbake (slik PS-Data) har gjort det, men dersom de har en behandlingstid på under 14 dager så vil jeg si at det er godkjent. Ringte HWB kl 11:50, en mann tok telefonen ganske raskt, og etter at jeg sa problemet ville han sette meg over til "teknisk mannen" eller noe sånt. Etter ca 1-2 min med veniting var det ingen som tok den og jeg kom tilbake til han forrige mannen. Han spurte meg om tlf nummeret og navnet mitt, og vil be han teknikk-mannen ringe meg tilbake. Da får vi se når han gjør det og om han gjør det i det hele tatt. Edit: Før kjøpet: Kan jo nevne at jeg har vært fornøyd med HWB før kjøpet. De har vært raske på mail, untatt den ene dagen der det tok ca 1 uke pga at mannen jeg sende mail til var på ferie. Og selv om det tok veldig lang tid med orderen så ga de meg en følelse av at de ville hjelpe meg. De tok ansvar for at orderen tok så lang tid å ga meg rabatt til og med. MEr trengte de ikke å gjøre for at jeg skulle sitte igjen med en god følelse og vil vurdere dem neste gang jeg handler også. Men denne saken vil være avgjørende for om jeg blir stam-kunden eller ikke. Jeg betaler gladelig et par hundre kroner ekstra for bra kundeservice og kjapp og trygge returer. Endret 22. januar 2004 av unwill Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 HWB har ikke noen form for forhåndsretur eller kan du kreve at en nettbutikk skal ha dette i dag. Det ender sannsynligvis med at de ber deg sende inn kortet for reparasjon/utbytting etter at de har testet det. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 HWB har ikke noen form for forhåndsretur eller kan du kreve at en nettbutikk skal ha dette i dag. Det ender sannsynligvis med at de ber deg sende inn kortet for reparasjon/utbytting etter at de har testet det. Som sagt så er det vel godkjent hvis det tar under 2 uker før jeg får et nytt kort. Men siden jeg fikk kortet i går så har jeg vel fortsatt "angrerett" ? Så da kan jeg jo egentlig bare vente på penger på kontoen samtidig som jeg kjøper et nytt et eller ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Joda, du kan bare angre og få et nytt kort, men da må du selv betale for frakten inn til retur. Reklamerer du heller er de pliktet til å dekke kostnaden for deg Lenke til kommentar
Lond Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Kjøpte Raedon 9800pro på HWB. Fikk ikke til å bestille over nett med en gang(stor trafikk, julekalender), så jeg ringte dem. Fikk svar med en gang, og de overførte ordren per telefon. Ble oppringt ca. 30min senere og informerte at de ikke hadde flere Fic-kort igjen, så de hadde sendt et PowerColour-kort istedenfor. Dette er noe jeg kaller kundeservice(imotsetning til Amraam, som aldri tar telefon. Aldri svarer på e-mail, og lyger meg full i telefonen). Lenke til kommentar
unwill Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Vel, litt over 30 min etterpå fikk jeg en telefon. Og mannen på den andre enden var veldig hjelpsom. I og med at vi ikke fant noen feil så ble vi enig om at han skulle teste tingene for meg og jeg bare kunne sende det tilbake og i og med at det var lite å gjøre det akkurat nå så antytet han til at behandlingstiden ikke vil bli over 1-2 dager. Så jeg får poste hvordan det går om noen dagers tid. Det som er morsomt var at med en gang jeg la på, ringte telefonen igjen, og en annen mann fra HWB ringte meg og lurte på hva han kunne hjelpe meg med. Føler meg som en av de kundenene på en klesbutikk som har 2-3 stk å hjelper meg Vel, det høres ut som alt vil ordne seg. Et lite minus; Jeg skulle betale veien for den ene veien, noe som egentlig er bitte litt rart, men hvis alt ordner seg så skal jeg ikke klage på det. Så nå får jeg pakke sammen utstyr og sende den nedover til Sandefjord. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Akkurat nå Mandagen etter helgen så har de fått testet den. Pakken skulle vært framme på Søndagen, så de var kjempesjapp med å teste den. Jeg ble oppringt og de sa at alt fungerte bra hos dem. Vel, vet ikke om jeg skal si om det er bra eller dårlig. Kan ikke skjønne hva jeg har gjort galt... Litt flaut å sende utstyr i retur som ikke er noe galt med... Nei, da får jeg bare vente på at pakken kommer tilbake også får jeg testet det GRUNDIG ut. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg hadde en samme opplevelse i forrige uke med hwb...kjøpte et Gigabyte radeon 9600 pro skjermkort...men det ville absolutt IKKE virke i maskina det var tiltenkt for, så jeg reiste like godt bort dit siden jeg bor så nærme. Etter å ha rotet meg frem til de (de har ikke noe skilt der..vanskelig å finne første gangen) så kom jeg i kontakt med teknisk avdeling..han skulle få testet kortet den dagen og sende meg en mail om hvordan det gikk senere på dagen. Samtidig så skulle jeg hente min søster på flyplassen...men flyet var forsinket, så jeg måtte vente 1,5t ekstra ved torp...ringte litt freidig til hwb og spurte om de kunne få testet kortet den dagen før klokken halv 3 (jeg leverte kortet klokken 12). Joda, de skulle de klare...han testet kortet men det funket fint hos han. Jeg bare byttet det i en annen skjermkort istede hvis jeg ville det. Med andre ord, min nye stambutikk er hwb.no. Man kan hente varene, rask retur, penger raskt tilbake på konto om noe er brukt som angrefrist (har brukt det). Komplett har alltid vært min nr1 butikk. Spesielt siden jeg har hatt muligheten til å hente/levere varene hos de. Men de har blitt så "opptatte" at slik har de ikke tid til mere Ergo, ut med komplett, inn med hwb Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Feilkobling av powerknappen... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Feilkobling av powerknappen... Same tenkte jeg.. leste du bruksanvisningen unwill? No offence asso, men nordmenn er på toppen i verden når det gjelder å IKKE lese bruksanvisninger Endret 26. januar 2004 av Strupstad Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Feilkobling av powerknappen... Same tenkte jeg.. leste du bruksanvisningen unwill? No offence asso, men nordmenn er på toppen i verden når det gjelder å IKKE lese bruksanvisninger Vel, kan ikke si hva det er enda før jeg får den tilbake, men kortsluttningen et sted på hovedkortet kan være saken. Men uansett... har postet spørsmålet på hovedkort forumet så tekniske svar ikke her. Webshoperfaringer her Skal føye HWB på kan handle fra listen når jeg skal kjøpe HW neste gang (noe som sikkert ikke er lenge til) Synd at jeg ikke fikk testet hvordan de er med å gi ut "ny" hardware, men samma det, er fornøyd at alt virker jeg. Har iallefall følelsen av at de ikke hadde prøvd å snike seg unna uansett, så harwarebutikken. Karakter 6/6 ! (Men så er de nyoppstartet, og har sikkert ikke like mange kunder som Komplett, så de har faktisk kapasitet til å gi meg så bra service) Håper de greier å holde på nogen lunde dette nivået... Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg fikk et asus k8v fra hwb som ikke virka, må bare si meg imponert over den gode kundeservicen som de har. De sendte meg nytt hk (abit kv8-max3) rett etter jeg snakket med de på tlf. Til og med før jeg sendte inn det gamle. Dette kaller jeg service!! hwb har fått seg en fast kunde Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (imotsetning til Amraam, som aldri tar telefon. Aldri svarer på e-mail, og lyger meg full i telefonen). Dette har jeg og vert borti med amraam Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg anbefaler alle med erfaringer fra kjøp hos Amraam PC og poste sin mening i denne posten. Dersom det er flere som har dårlige erfaringer med disse hadde det vært fint om vi kunne samlet opp klager og sendt til forbrukerrådet for å få ryddet opp i saken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Vel testet du kortet med samme rambrikker som dem, asus k8v er nemmelig veldig sært på ram. Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ser ut til at dette blir en HWB skrytetråd, så jeg får vel bidra som best jeg kan Jeg studerer i utlandet, så jeg kan kjøpe saker momsfritt så fremt jeg tar det med ut av landet. Dette skrevet selvsagt et skjema som må fylles ut av butikken du handler for. Jeg aner ikke hvordan andre webshops er på dette men HWB sa umiddelbart at dette ikke var noe problem. Varene ble levert kjapt også. Har enda ikke fått tilbake momsen (skjemaet skal tilbake til HWB etter tollen) men jeg antar at det kommer. Har ikke fått tilbake fra noen andre butikker heller enda. Mvh, Kim Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Bare vær meeeget sikker på at det du har fått ikke fungerer, og at feilen ikke er mellom stol og tastatur.. Det er ingen ting som mer surt enn å måtte betale 200kr for at de har funnet ut at kortet fungerer allikevel Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg må si jeg likte veldig godt den sjokoladen som de legger oppi eska la med bestillingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå