Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL uten fasttelefon

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne bestille ADSL, men ikke ha fasttelefonabonnement. Jeg har kontakten i veggen, men ikke noe abnt på det.

Er det noen som kan anbefale en billig og grei leverandør? Noen har en så sinnsykt høy innmelding (f.eks har Tele2 1999 kr og 12 mnd binding). Det synes jeg er for dyrt, eller må jeg kanskje akseptere det??

Alle tips er velkomne :yes:

Endret av nils78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle ADSL-leverandører har en brukbar innmeldingsavgift, ganske enkelt fordi de sender deg teknisk utstyr til en verdi av mange tusen kroner og har i tillegg en betydelig oppstartsavgift internt. Det er også derfor at en del benytter seg av bindingstid eller gir deg bedre priser om du tegner en avtale som går over en lengre periode.

Personlig bruker jeg også NextGenTel og har heller ikke fasttelefon - det har ingen ting å si, innstallasjonen gikk helt smertefritt. :)

Lenke til kommentar

Tiscali har etablering fra 995,- Mnd. pris fra 329,- og ingen tillegg på mnd. prisen om du ikke har fasttelefon.

Men kundeservice er ikke noe å skryte av. Sendte 2 forespørsler til kundeservice i november, den ene fikk jeg svar på i januar, den andre har de ennå ikke svart på...

Så jeg har ikke byttet til dem, men billige er de.

Lenke til kommentar
telenor er jo også et meget godt alternativ, men da betaler du gjerne litt mer og får tilsvarende med kvalitet og service tilbake.

I de mange tilfellene jeg har hatt med dem har de aldri utmerket seg på service.

Slik foregår det:

Jeg stiller et spørsmål.

Svar: etter lang tids mumling og tåkeprat er at en "tekniker" skal ringe meg opp og i 95% av tilfellene hører jeg aldri noe mer eller de ringer etter ei uke...

Er det feil blir det fikset etter en stund men og få noen kvalifiserte i tale er svært svært vanskelig.

Lenke til kommentar

jeg anbefaler www.directconnect.no på det sterkeste! Leverer over hele landet, jeg betalte 1499.- for installasjon uten telefon, er kjempefornøyd, tok 2 uker fra jeg bestilte til montøren var her. At det ikke var ventetid på telefonen, teller veldig mye!

NGT sliter jo med mange ting, men har et inntrykk av at NÅR folk har fått sin NGT linje, er de fleste fornøyd.

Telenor??? Vi snakkes!

Lenke til kommentar

Jeg benyttet meg av Tiscali sitt tilbud,ble vel oppkoblet i oktober,fikk min første og eneste regning i desember,den lød på 675 for startavgift og en halv måned nettleie.

Forstår ingenting av faktura rutinene deres og gruer meg til å få en diger regning i posten en dag.

Ellers så gikk oppkobling greit,har bare opplevd et par dager med lav hastighet så som leverandør er det en grei ISP,men er ikke fornøyd med fakturerings rutinene deres.

Edit: en pluss ting er at modem følger med i startprisen.

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...