Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble 2 laptoper sammen via 2 trådløse nettverksk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
først og fremst trengs en router eller aksesspunkt for at kortene skal kunne "snakke sammen" - har du noe slikt? isåfall; hva?

Er dette riktig da?

 

Sist jeg var borti en laptop med trådløst nettverk så hadde den en opsjon på "ad-hoc" tilkobling til annen enhet....... (det fremstod som et valg i egenskaper for trådløst nettverk).

 

Men nei..... jeg har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har alle trådløse kort mulighet til adhoc nettverk.

 

Bruker du det vanlige windows programmet for å bestemme instillingene er det bare å dobbeltklikke på den lille datamaskinen nede i høyre hjørne.

Egenskaper -> trådløst nettverk -> legg til -> skriv inn et ssid, og kryss av for at dette er et adhoc nettverk (i bunnen).

 

Så er det bare å la den andre maskinen søke seg frem til det nye nettverket.

 

Bruker du andre en windows nettverk til å konfigurere det trådløse, har disse også muligheten til å sette opp ad hoc nettverk. Jeg har gjort det med smc, dlink og 3com kort.

 

 

Mvh

 

Kim André

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan prøve å skrive i run/kjør:

cmd /k ipconfig /all (win XP/2000) eller winipcfg (win 9X)

Finn ut IP adresser, også skriver man ping xxx.xxx.xxx.xxx for å se etter om dere har kontakt..

Får dere pinget hverandre, har dere ett oppegående TCP/IP nettverk!

da kan feks skrive inn dette i run/kjør:

\\xxx.xxx.xxx.xxx

For å få tilgang til det den andre deler..

For passordfri tilgang: enable guest account,

eller så kan du lage en egen bruker for den som skal koble seg til filene dine! (sikkrere)

Lenke til kommentar

har ikke prøvd å pinge maskinene. Har heller ikke satt noen subnetmaske. Gikk bare inn i applikasjonen som følger med de trådløse kortene, og satt felles BSSID, og delt nøkkel mellom dem. Så prøvde jeg å connecte, og det gikk helt fint med en node-til-node forbindelse. Men jeg finner ingen filer som jeg har prøvd å dele.

 

 

bono_head

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...